به جدایی از نساجی فکر نمی‌کنم/ امیدوارم یک مرد پیدا شود تا فجرسپاسی را نجات دهد


به جدایی از نساجی فکر نمی‌کنم/ امیدوارم یک مرد پیدا شود تا فجرسپاسی را نجات دهد

بازیکن تیم فوتبال نساجی گفت: به جدایی از نساجی فکر نمی‌کنم و خوشحالم که توانستم نخستین گل نساجی در تاریخ لیگ برتر را به ثمر برسانم

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی باشگاه نساجی مازندران، یکی از بازیکنانی که توانست خیلی زود در دل هواداران پرشور نساجی جا باز کند، بدون شک محمدمهدی نظری مهاجم ارزنده این تیم است. نظری که سابقه حضور در تیم استقلال را نیز دارد، در دو فصل حضورش در نساجی بهترین دوران بازیگری‌اش را تجربه می‌کند و همواره در زمره یکی از باهوش‌ترین و جنگنده‌ترین مهاجمان لیگ برتر قرار دارد. نظری نخستین گل تاریخ نساجی را در لیگ برتر به ثمر رسانده است. اوقات قرنطینه خانگی را مغتنم شمردیم و دقایقی با او هم‌کلام شدیم.

محمدمهدی نظری نیم‌فصل دوم ۹۵ ـ ۹۶ برای نخستین‌بار در نساجی در لیگ یک حضور پیدا کرد، از حال و هوای آن فصل بگویید و اینکه آیا فکر می‌کردید فصل بعد نساجی به لیگ برتر صعود کند؟

آن نیم‌فصلی که به نساجی آمدم، با حضور صنیعی‌فر شرایط خوب شده بود اما متأسفانه در آن مقطع فکری از نساجی جدا شدند. تمام تلاش‌مان را انجام دادیم که موفق باشیم اما نتوانستیم. سال بعد هم من به فجر شهید سپاسی رفتم، آن سال هم ما در کورس صعود قرار داشتیم و واقعاً باتوجه به شرایط جدول فکرش را نمی‌کردم که نساجی بتواند صعود کند ولی از آن روزی که نکونام به نساجی آمد، نساجی دوام و قوام پیدا کرد و نوار موفقیت‌هایش ادامه پیدا کرد و نهایتاً به لیگ برتر صعود کرد. واقعاً حیف بود که قائم‌شهر و استان مازندران با این همه تماشاگر پرشور، در لیگ برتر حضور نداشته باشند. خیلی ناراحت بودم که فجر صعود نکرد اما از این که نساجی توانست به لیگ برتر راه پیدا کند، بسیار خوشحال بودم. الان هم نساجی در لیگ برتر هم آبروداری می‌کند و هم آقایی.

یکی از خاطراتی که هواداران نساجی از آن فصل به‌یاد دارند، شادی پس از گل و کله‌پا شدنت از روی تابلوهای تبلیغاتی کنار زمین بود، از آن روز و از آن اتفاق بگویید؟

شرایطم از لحاظ بدنی زیاد خوب نبود و بعد از یک فصل و نیم داشتم بازی می‌کردم، خیلی تلاش می‌کردم اما به چشم سرمربی وقت نمی‌آمدم ولی باز هم تلاشم را انجام می‌دادم، هر موقع هم وارد زمین می‌شدم با تمام جان و دلم بازی می‌کردم. آن بازی هم فکر می‌کنم با ملوان مدعی بود درحالی که یک بر صفر عقب بودیم، آمدم داخل و خداراشکر توانستم گل بزنم و آن بازی را دو بر یک ببریم. من هم خیلی خوشحال شدم و با تمام توان به سمت تماشاگران رفتم، (با خنده) می‌خواستم بالای تابلوی تبلیغاتی بایستم و خوشحالی کنم اما وقتی رفتم روش، دیدم نه، طاقت من را ندارد و بدجور زمین خوردم اما باور کنید آنقدر خوشحال بودم، هیچ دردی را احساس نکردم.

دو فصل بعد، وقتی مجدداً پس از حضور نساجی در لیگ برتر به نساجی آمدید، همه فکر می‌کردند به‌دلیل اینکه با حدادیان مالک باشگاه ارتباط نزدیکی دارید، با سفارش به نساجی آمدید اما پس از اینکه جواد نکونام به شما اعتماد کرد، همه را انگشت به دهان گذاشتید، خودتان فکر می‌کردید این قدر آماده باشید؟

چنین چیزی اصلاً صحت ندارد، آن‌هایی که حدادیان و نکونام را می‌شناسند به‌خوبی می‌دانند که این کارها با روحیات این عزیزان سازگاری ندارد، حدادیان همیشه قائل به این موضوع هستند که بازیکن به هر جایی از فوتبال که می‌خواهد برسد باید از توانمندی‌های ذاتی خودش بهره ببرد. اما من واقعاً تلاش کردم تا بتوانم از آبروی خودم دفاع کنم، یک ماه شبانه‌روز در خدمت نکونام تمرین کردم و در بازی‌های دوستانه هم به میدان رفتم، خداراشکر از من راضی بود. (با بغض) حتی بازی اول لیگ هم کارت بازی من صادر نشد، هفته بعد بازی کردم و در همان بازی اول توانستم گل بزنم و در دل مردم جا بگیرم. فکر می‌کنم خاطره بزرگی بود برای من، چون اولین گل تاریخ نساجی در لیگ برتر را من به ثمر رساندم، از این بابت خیلی خوشحالم که در برگی از دفتر تاریخ نساجی قرار گرفتم. واقعاً خودم خیلی تلاش کردم تا بتوانم نظر نکونام و جلالی را جلب کنم تا من را بیشتر بازی دهند، در این دو سالی هم که در نساجی هستم خدمتگزارم و خداراشکر با تلاش‌هایم خدای بزرگ هم مزد زحماتم را داد و همیشه هم گفته‌ام که شرمنده این همه خوبی و لطف مردم هستم. همیشه مرا حمایت کرده‌اند و با تشویق‌ها به من روحیه داده‌اند. امیدوارم بتوانم باز هم دل‌شان را شاد کنم.

چه فصل قبل، چه در این فصل، هر وقت وارد زمین شدید، بوی گل می‌دادید و یکی از زهردارترین مهاجمان لیگ برتر بودید، اصلاً مهدی نظری الان حتی از آن زمانی که در استقلال هم بازی می‌کرد، خیلی بهتر است و به نظر خیلی‌ها دوران اوجتان را سپری می‌کنید، چقدر با این موضوع موافقید؟

همیشه خودم را تابع دستوارت سرمربی قرار می‌دهم، برخی مواقع واقعاً حقم بود که فیکس بازی کنم اما بازی نکردم و هیچ اعتراضی هم نداشتم، هر موقع هم وارد زمین شدم، چه ۵ دقیقه چه یک نیمه یا فیکس، همه دیده‎اند که با تمام وجودم بازی کردم. همیشه به این فکر می‌کنم وقتی وارد زمین می‌شوم، چشم یک شهر، استان و هواداران میلیونی نساجی به ساق‌های من است، واقعاً با تمام جانم بازی می‌کنم تا تیمم نتیجه بگیرد، حالا هر دقیقه از بازی باشد، برایم مهم نیست. بازیکن حرفه‌ای هستم، حرفه‌ای فکر می‌کنم و باید تابع تیم باشم، از این بایت هم خیلی خوشحالم که هر موقع وارد زمین شدم، توانستم یک کار مثبت برای تیمم انجام دهم. طی دورانی که فوتبال بازی کرده‌ام، در این دو سالی که در نساجی هستم، واقعاً فکر می‌کنم بهترین و سرحال‌ترین دوران بازیگری‌ام را از همه لحاظ تجربه می‌کنم.

نساجی را در فصل جاری چطور ارزیابی کردید، کیفیت نساجی لیگ هجدهم و نساجی لیگ نوزدهم چطور بود؟

سال اولی که نساجی به لیگ برتر آمد، نکونام تمام تلاشش را انجام داد و بچه‌ها هم با انگیزه کار کردند و به نظر خودم در این دو سال نساجی هم خوب بازی کرده و از لحاظ مدیریتی هم خوب بوده است. همچنین با در دست گرفتن کل مالکیت باشگاه توسط حدادیان بازیکنان دیگر دغدغه خاصی ندارند و با انگیزه به کارشان ادامه می‌دهند. در زمان نکونام تمرینات و شرایط خوب بود، در ادامه از تجربیات مجید جلالی استفاده کردیم، نیم‎فصل دوم لیگ هجدهم خیلی شرایط سخت بود اما نتایج خوبی را توانستیم با حضور جلالی، مطهری و دیگر اعضای کادر فنی بگیریم. زمان نکونام خیلی خوب تمرین می‌کردیم و خیلی دونده بودیم. به نظرم شرایط سال گذشته خیلی بهتر از امسال بود. امسال هم مهاجری تمام تلاش خود را انجام داد، دیدگاه خاصی داشت و برای شادی دل مردم کم‌کاری نکرد اما با توجه به این که همه تلاش می‌کردیم ولی متأسفانه نتایج لازم کسب نشد. با حضور فکری در نخستین بازی نتیجه خوبی گرفتیم، از لحاظ فوتبالی شاید امسال زیاد خوب نبودیم ولی از لحاظ مدیریتی و امکاناتی، بسیار خوب شدیم و آرامش خاصی داریم.

به نظرتان حضور محمود فکری و کادر مجربش در نساجی تا چه اندازه می‌تواند برای نساجی آینده‌ساز و تأثیرگذار باشد؟

فکری هم بازیکن بزرگی بود، هم مربی بزرگی است، در لیگ یک کارنامه خیلی خوبی داشت، جزو پیشکسوتان باشگاه نساجی است و واقعاً جای این مربی سالم و بااخلاق در لیگ برتر خالی است. بسیار مربی باانگیزه‌ای است و چه به لحاظ تاکتیکی و چه به لحاظ روحی و روانی تأثیرگذار. کادر خیلی خوب و قوی داریم و فکر می‌کنم فکری سال‌های سال می‌تواند در لیگ برتر مربی‌گری کند، امیدوارم در نساجی بماند، واقعاً از لحاظ مدیرتی و فنی در سطح مطلوبی قرار دارد.

ظاهراً خیلی به تیم زادگاهتان فجرسپاسی شیراز عِرق دارید، واقعاً چرا شهر بزرگ شیراز با این پتانسیل بازیکن، نباید در لیگ برتر تیمی داشته باشد؟

در شیراز رشد و چندین سال آن جا بازی کردم، فجر را خانواده خودم می‌دانم ولی متأسفانه مسئولان استان فارس هیچ کمکی به این تیم نمی‌کنند، هیچ دلسوزی در فوتبال شیراز نداریم، استعدادهای زیادی داریم اما مسئولان دیدگاه مثبتی روی فوتبال ندارند. مدیون فجر شهید سپاسی هستم، فقط نام شهید سپاسی همیشه روی این تیم زنده است، به برکت این شهید بزرگوار این تیم نفس می‌کشد وگرنه تا الان چندین بار نابودش می‌کردند. از مسئولان خواهش می‌کنم به حرمت این شهید و شهدا کمکی به این تیم بکنند. واقعاً جای شیراز در لیگ برتر خالی است. استان فارس با این ظرفیت، باید حداقل دو نماینده در لیگ برتر داشته باشد. الان سه استان شمالی هم با این ظرفیت عظیم بازیکن، متأسفانه یک تیم در لیگ برتر دارند. امیدوارم یک مرد پیدا شود تا تیم فجر شهید سپاسی را نجات دهد.

اولین‌باری که در ورزشگاه شهید وطنی بازی کردید، چه سالی و با کدام تیم بود، چه پیشینه فکری در مورد هواداران نساجی داشتید؟

دقیق یادم نیست اما فکر می‌کنم در تیم مرصاد شیراز در لیگ یک بودم، هوا بارانی و چمن زمین شهید وطنی طبیعی بود و زمین کلاً گل بود، آن بازی را هم یک بر صفر باختیم، یادم می‌آید با آن باران شدیدی که می‌بارید اما تماشاگران زیادی به ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر آمده بودند. خیلی جالب بود، همان روزها آرزو می‌کردم که در یک تیم پرطرفدار بازی کنم و الحمدلله در تیم‌های خوبی مثل استقلال و فجرسپاسی بازی کردم و آن مقطع فکر نمی‌کردم روزی با پیراهن نساجی در میان این همه هواداران پرشور و عاشق بازی کنم. یکی از آرزوهایم این بود که در یک تیم شهرستانی پرتماشاگر بازی کنم و الان هم که در این تیم هستم به خودم می‌بالم و افتخار می‌کنم.

باتوجه به این که به‌خوبی در نساجی و مازندران جا افتادید و محبوبیت خاصی میان هواداران پیدا کردید، آیا به جدایی از نساجی هم فکر می‌کنید؟

واقعیت این است که اصلاً به جدایی از نساجی فکر نمی‌کنم، واقعاً تمام توانم را به‌کار می‌گیرم تا بتوانم سال‌های سال در نساجی خدمت‌گذار باشم، دوست دارم اگر یک روزی از فوتبال خداحافظی می‌کنم یا در قائمشهر باشم و یا در فجرسپاسی شیراز. واقعاً هیچ فرقی برای من نمی‌کند، در این چند سال آنقدر مردم به من لطف داشتند که واقعاً دل کندن از آن‌‌ها سخت است. باعث افتخارم است که یک روز در قائمشهر با حضور هواداران عزیز از فوتبال خداحافظی کنم.

به‌نظرتان در صورت ادامه برگزاری لیگ، نساجی در لیگ نوزدهم چه جایگاهی را می‌تواند در جدول کسب کند؟

ما از اول فصل با بچه‌ها هم‌قسم شدیم تا تک‌رقمی شویم، خوب ادامه دادیم با هم اما در میانه کار نتایج خوبی را نگرفتیم. با این که بازی‌های سختی در ادامه داریم اما این قول را به مردم می‌دهیم بجنگیم تا تک‌رقمی لیگ را به پایان برسانیم.

حال و روز آمادگی بدنی شما چطور است و آیا این روزها تمرین می‌کنید؟

برای حفظ آمادگی جسمانی با تدابیر و نوآوری کادر فنی، تمرینات ما به‌صورت آنلاین و بینار در منزل انجام می‌شود. خب باتوجه به قرنطینه خانگی تمرین فوتبالی نداریم، باید بدن‌های‌مان را در شرایط آمادگی نگه داریم ولی اگر لیگ بخواهد ادامه پیدا کند باید یک ماه صبر کنیم تا همه بازیکنان روی چمن تمرین کنند تا به شرایط آرمانی برسند وگرنه مثلاً بخواهند اعلام کنند یکی دو هفته دیگر لیگ شروع می‌شود، کار برای همه سخت خواهد شد.

نظرتان در خصوص سریال پایتخت و پررنگ بودن تیم نساجی و هواپیمایی وارش در این سریال جذاب چیست؟

سریال پایتخت با حضور نساجی و هواپیمایی وارش جذاب‌تر و باکیفیت‌تر شد، تیم نساجی تیم بزرگی است و تماشاگران میلیونی دارد، در کل کشور شناخته‌شده است و من فکر می‎کنم سریال پایتخت از برندهای خوبی مثل نساجی و وارش استفاده کرد. از این بابت همه خوشحال هستند که به‌خوبی به چشم مردم عزیز کشورمان آمدند، سریال پایتخت، یک سریال طنز و جذابی است که در این روزهایی که همه در خانه هستند فکر می‌کنم بیش از ۷۰ میلیون مخاطب دارد و واقعاً خوب شد که این دو برند آبرومند مازندران در این مجموعه نشان داده شدند.

از آن‌جایی که هزینه‌های باشگاه نساجی به‌دوش شرکت هواپیمایی وارش است، چه پیامی به زحمتکشان این ایرلاین دارید؟

جا دارد از حدادیان تشکر کنم که واقعاً خالصانه زحمت می‌کشد، از وقتی که مالکیت کامل باشگاه را به‌عهده گرفته، آرامش خاصی در تیم حاکم شد، تشکر ویژه دارم از پرسنل شرکت هواپیمایی وارش، چه نیروهای ستادی و چه نیروهای اجرایی و چه عزیزانی که ساعت‌ها در پروازها بر فراز آسمان زحمت می‌کشند، دست تک‌تک‌شان را می‌بوسم.

باتوجه به ادامه شیوع کرونا و فراگیری آن در سطح دنیا، چه پیامی به هواداران نساجی و هم‌وطنان دارید؟

از مردم عزیز مازندران و کل هم‌ وطنانم خواهش می‌کنم در خانه‌های‌شان بمانند و بیرون نروند. می‌دانیم مهمان‌نواز، خونگرم و خانواده‌دوست هستند اما به‌خاطر حفظ جان و سلامتی همدیگر به دیدار هم نروید تا زنجیره این بیماری قطع شود. حیف است به‌خاطر یک ندانم‌کاری و سهل‌انگاری بخواهیم عزیزی را از دست بدهیم، خواهشم از همه همو‌طنان این است که به سفر به‌ویژه شمال نروند، استان‌های شمالی حال خوبی ندارند و بسیاری از خانواده‌ها داغدار هستند.

در پایان اگر حرف ناگفته‌ای دارید، بیان کنید.

در پایان از همه زحمتکشان باشگاه اعضای محترم هیأت مدیره، امیری مدیرعامل، سیف‌الله‌پور، نادری و اقدم و اصحاب رسانه‌ای که خالصانه در کنار باشگاه نساجی هستند تشکر می‌کنم، از تیم رسانه‌ای باشگاه یکتا، پیروزپیمان و مقدری هم کمال قدردانی را دارم و همچنین از همه عزیزانی که در تیم مشغول خدمت هستند و واقعاً خالصانه کار می‌کنند، تشکر می‌کنم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی