جهش تولید پشت دیوارهای پتروشیمی خمین


جهش تولید پشت دیوارهای پتروشیمی خمین

خمین - ایرنا - عملیات اجرایی پتروشیمی خمین به‌عنوان یکی از واحدهای مهم صنعتی شمارش معکوس را دارد و به‌زودی راه‌اندازی می‌شود که این مهم شاه‌کلیدی حیاتی در توسعه اقتصادی زادگاه امام راحل خواهد بود و می تواند تحول چشمگیری در زمینه اشتغال و چرخش مالی این شهرستان ایجاد کند.

سال جدید با عنوان «جهش تولید» پیوند خورده و این درحالی است که مقام معظم رهبری در دهه اخیر بیشترین تاکید را بر حوزه اقتصاد و اشتغال کشور داشته و هرسال گامی مهم و جدی را برای تغییر رویه اقتصاد کشور عنوان کرده است.

اقتصاد تک‌محصولی و تکی به نفت کشور پاسخگوی نیازها نیست و برای کاهش مسایل و مشکلات و بی‌اثر کردن تحریم‌ها راه نجات تکیه بر اقتصاد درون‌زا و داخلی است.

یکی از مشکلات جدی کشور که در سال‌های اخیر با وجود همه تلاش‌ها هنوز نمود دارد، اشتغال جوانان است و باید با جهش در تولید و باز کردن بسترهای نو در عرصه اقتصادی و کسب و کار گام‌های مستحکم و ماندگاری در اشتغال‌زایی برداشت.
صنایع شیمیایی بعد از خودروسازی و صنایع غذایی به‌عنوان سومین پایگاه پررونق تولید در کشور مطرح است و ساخت و تجهیز صنایع پتروشیمی در خمین با نقش سرحلقه تامین مواد مصرفی و خوراک صنایع زیردستی شیمیایی، برق و الکترونیک، نساجی، پزشکی، خودروسازی، لوازم خانگی و غذایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند جهش در تولید داخلی را برای کشور و این شهرستان رقم بزند.
خمین واقع در نوار جنوبی استان مرکزی، زادگاه امام راحل است که در چهار دهه حیات پربرکت نظام اسلامی آنگونه که باید نتوانسته روند توسعه صنعتی را سپری کند و اقتصاد متکی بر کشاورزی این شهرستان در سال‌های اخیر به دلیل بروز خشکسالی شکننده شده و معیشت و اشتغال مردم با مشکلاتی مواجه است.
صنعت پتروشیمی خمین با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد می‌تواند التیام‌بخش مشکلات جدی اقتصاد این شهرستان شود و در بهبود ساز و کارهای اقتصادی و صنعتی خمین نقش‌آفرینی کند و رونق تولید و چرخش مالی موثر را برای زادگاه معمار کبیر انقلاب به ارمغان آورد.

جهش تولید پشت دیوارهای پتروشیمی خمین

اقتصاد پویا در زادگاه امام راحل با صنعت پتروشیمی

مدیر عامل شرکت دی آریا پلیمر خمین گفت: عملیات اجرایی پتروشیمی خمین از سال ۹۶ با اخذ مجوزهای لازم زیست محیطی آغاز شد و نصب تجهیزات با خرید از کشور نروژ کلید خورد و بیش از ۸۰ درصد تجهیزات مورد نیاز این واحد صنعتی خریداری شده است.
« حمید کبیری» ادامه داد: صنعت پتروشیمی خمین بر اساس تامین خوراک هفت هزار بشکه پروپیلن طراحی و سرمایه گذاری شده و ظرفیت تولید سالانه این مجتمع پتروشیمی ۳۰۰ هزار تن پلی پروپیلن است که تولید اولیه آن ۱۸۰ هزار تن در سال برآورد شده است.
وی بیان کرد: خوراک پتروشیمی خمین طبق برنامه از پالایشگاه های شازند و اصفهان تامین می شود و پلی پروپیلن تولید شده این مجتمع در تولید الیاف، مواد اولیه قطعات خودرو، کیسه های پلاستیکی، موکت، فرش ماشینی مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیر عامل شرکت دی آریا پلیمر خمین اظهار داشت: با آغاز به کار این پتروشیمی ۳۲۰ فرصت شغلی مستقیم و سه هزارشغل غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

جهش تولید پشت دیوارهای پتروشیمی خمین

پتروشیمی خمین سرمایه‌گذاری که رونق ایجاد می‌کند

استاندار مرکزی گفت: صنایع پتروشیمی خمین از طرح های توسعه ای اقتصادی بزرگ استان مرکزی است که رونق ایجاد می‌کند و وظیفه دولتمردان حمایت از سرمایه‌گذاران و رفع موانع اداری است.

سید«علی آقازاده» با بیان اینکه سرمایه‌گذاری پتروشیمی خمین خصوصی و بدون استفاده از تسهیلات است،افزود: این حجم سرمایه‌گذاری در زادگاه امام راحل که در آمایش سرزمینی حوزه صنعت کاستی‌های متعددی دارد ستودنی است و می‌توان تحرک اقتصادی و توسعه صنعت خمین را رقم بزند.
وی گفت: با راه‌اندازی و توسعه صنعت پتروشیمی در خمین توازن صنعتی استان مرکزی بهبود می‌یابد و الگوی درآمدزایی شهرستانی به بهترین شکل در خمین ترمیم می‌شود.

چرخ‌های تولید در پتروشیمی خمین امسال به حرکت درمی‌آید
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: راهبردهای اجرایی و تقویم زمان‌بندی عملیات واحد پتروشیمی خمین به خوبی در دست پیگیری است و برآورد شده که این صنعت مهم امسال راه‌اندازی شود و چرخ تولید در آن به‌حرکت درآید.
« بهروز اکرمی » افزود: با آغاز به‌کار این واحد صنعتی برای بیش از ۳۰۰ نفر در این شهرستان اشتغال‌زایی می‌شود که این مهم بخش قابل ملاحظه‌ای از نیاز کسب و کار استان را به صورت پایدار پاسخ می‌دهد.
وی ادامه داد: پتروشیمی خمین طرحی ملی است و در رونق شهرستان و گردش مالی استان مرکزی تاثیرگذار است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: ساخت این واحد صنعتی با مشارکت بخش خصوصی در دست انجام است و کمک‌هایی برای تکمیل آن در استان پیگیری می‌شود.
اکرمی اظهار داشت: اقدامات لازم برای توسعه خمین و حل مشکلات اقتصاد نظیر بیکاری این شهرستان در سطح ملی و استانی پیگیری می‌شود.

جهش تولید پشت دیوارهای پتروشیمی خمین

رفع موانع سرفصل تحقق جهش تولید
فرماندار خمین گفت: رفع واقعی موانع تولید نخستین موضوعی است که باید در تحقق جهش تولید به آن توجه کرد.
«احمد طهرانی» گفت: موانع پیدا و پنهان متعددی در مسیر تولید وجود دارد که برای ثبت جهش تولید باید به شکل واقعی و اساسی رفع شوند.
وی با بیان اینکه باید شرایط برای امنیت خاطر سرمایه‌گذاران فراهم باشد، بیان کرد: مبارزه با فساد می‌تواند به کاهش فشارها بر سرمایه‌گذاران و ایجاد امنیت برای آن‌ها منجر شود.
فرماندار خمین ادامه داد: قرار گرفتن شهرستان خمین در فهرست مناطق کمتر توسعه یافته زمینه رشد سرمایه‌گذاری، رشد ضریب نقدینگی از طریق تسهیلات بانکی در بخش صنعت و باعث ترغیب سرمایه‌گذاران در این منطقه شده است.
صنعت پتروشیمی خمین در شهرک صنعتی خمین در هشت کیلومتری جاده خمین - اراک در حال ساخت است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای ۱۰۵ هزار نفر است که این شهرستان بالاترین نرخ بیکاری را در سطح استان دارد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دست رد انگلیس به سینه نتانیاهو درباره سپاه پاسداران