درمان 40 درصد بیماران حاد تنفسی استان بوشهر رایگان شد


درمان 40 درصد بیماران حاد تنفسی استان بوشهر رایگان شد

بوشهر- ایرنا- دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اعلام کرد: با تخفیف در نظر گرفته شده، بستری و درمان 40 درصد از بیماران حاد تنفسی در بیمارستان‌های این استان رایگان انجام می‌شود.

دکتر سعید کشمیری روز جمعه به رسانه‌ها اعلام کرد: ۶۰ درصد بیماران نیز که توان مالی داشتند و درخواست تخفیف نداده بودند فقط ۱۰ درصد هزینه بستری و ئرمان را پرداخت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: ۹۰ درصد هزینه بیمارانی که با علائم حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان مراجعه می‌کنند را بیمه می‌پردازد و فقط ۱۰ درصد کل این هزینه به عهده فرد بیمار است و اگر بیماری توان پرداخت این رقم را هم نداشته باشد، به مددکاری بیمارستان‌ها ابلاغ‌شده که ۱۰ درصد سهم بیمار را مددکاری بپردازند و بیماران کم‌بضاعت رایگان ترخیص می‌شوند.

کشمیری بیان کرد: فقط ۱۰ درصد هزینه تمام داروها، آزمایش‌های تشخیصی کرونا و خدمات هتلینگ بیمارستانی (تخت روز) به عهده بیمار است.

دبیرستاد مبارزه با کرونا استان بوشهر گفت: کادر بهداشت و درمان استان با شدت و قدرت تمام در حال فعالیت هستند و با همین روحیه تا ریشه‌کن کردن بیماری در صحنه حضور دارند.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است پس مردم تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر، دور همی و مهمانی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام کنند.

کشمیری بیان کرد: جان همه انسان‌ها باید برای ما مهم باشد پس با تردد غیرضروری جان کسی را به خطر نیندازیم.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر افزود: درصورتیکه افرادی در دو هفته گذشته به مسافرت رفته‌اند برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، به سایت safar۹۹.bpums.ac.ir مراجعه کرده و فرم مربوطه را تکمیل کنند.

کشمیری افزود: اگر از شماره ۴۰۳۰ با شما تماس گرفته شد این یک تماس رایگان و از طرف همکاران بهداشتی دانشگاه و برای اطمینان از سلامتی شما و بررسی علائم کرونا ویروس است پس به سئوال‌ها با دقت پاسخ بدهید تا مجبور به پیگیری دوباره نباشیم.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع بیمار یابی و شناسایی افراد در معرض خطر، با سر شماره ۴۰۳۰ با مردم تماس گرفته می‌شود و در صورت اعلام وجود نشانه‌های ابتلا به بیماری، اقدامات مراقبتی و پیگیری‌های بعدی از سوی تیم‌های سلامت، انجام می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان