افزایش اضطراب و افسردگی به علت بیماری کرونا در افراد


افزایش اضطراب و افسردگی به علت بیماری کرونا در افراد

یک روانشناس بالینی گفت: آمار وسواس، اضطراب و افسردگی در افراد به علت بیماری کرونا افزایش یافته که با شرایط ایجاد شده لازم است افراد به سلامت روان خود اهمیت بیشتری دهند.

افزایش اضطراب و افسردگی به علت بیماری کرونا در افراد
دکتر حامد سجادپور، با اشاره به اینکه ورود این میهمان ناخوانده در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و روانشناختی مزایا و معایبی به همراه داشته است، اضافه کرد: شاید سال ها آموزش نمی توانست چنین تحولاتی ایجاد کند.
این روانشناس بالینی تاکید کرد: در این شرایط خطی بین انسان های آزاده و سوداگران مرگ کشیده شد که عده ای جان خود را فدا کردند تا دیگران را نجات دهند، عده ای ماسک احتکار کردند.

وی با تاکید براینکه کرونا برای افراد معایب و مزایایی داشته است، افزود: در کل رعایت بهداشت افزایش یافت، آلودگی هوا کمتر شد، همدلی افزایش یافت و یک نکته مهم این بود که استفاده از تکنولوژی و کسب و کار اینترنتی رشد چشمگیری داشت.

سجادپور در رابطه با معایب کرونا نیز خاطرنشان کرد: عده زیادی از هم وطنانمان را از دست داده ایم، فعالیت بدنی و ورزش و سلامت جسمانی کمتر شد و همینطور درگیری ها میان همسران در خانه افزایش یافت و بزرگترین نقطه مثبت نیز تعطیلی بازار ها و مراسم ها بود.

وی اضافه کرد: در مجموع توصیه بنده این است که فعالیت های هوازی مثل رقص محلی و نرمش های خانگی افزایش یابد و تفریحات مشترک بین زوجین تعریف شود و افراد به سمت کسب و کار انلاین حرکت کنند.

سجادپور با اشاره به اینکه در عرصه سیاسی انتشار اخبار متفاوت دچار چندگانگی شده بود، بیان کرد: عده ای ساده سازی می کردند و عده ای بزرگ نمایی؛ البته در ادامه شرایط به گونه ای رقم خورد که هم صدایی ها بیشتر شد.

وی تصریح کرد: تغییر سیاست ها یک نتیجه مهم برای مسولین به همراه داشت و آن این بود که سیاست های از پیش تعیین شده مناسبی برای مقابله با بحران نداریم و امیدوارم دوراندیشی، یکپارچگی، هم صدایی و واگذاری مسائل به متخصصین دست آورد ارزشمند این بحران برای مسولین باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...