راه اندازی سامانه غربالگری اضطراب و استرس ناشی از کرونا


راه اندازی سامانه غربالگری اضطراب و استرس ناشی از کرونا

بهزیستی، سامانه خود ارزیابی روانشناختی، غربالگری اضطراب و استرش ناشی از ویروس کرونا ، راه اندازی کرد .

راه اندازی سامانه غربالگری اضطراب و استرس ناشی از کرونا
معاون پیشگیری بهزیستی استان یزد گفت: این سامانه به نشانی corona.behzisti.ir به منظور پیشگیری از آسیب‌های روانی ـ اجتماعی ناشی از بحران کرونا در تلاش است به صورت هوشمند افراد جامعه را از نظر وضعیت روانی غربالگری و سپس توصیه‌های روانشناختی به آن‌ها ارائه دهد.

ناصر صباغزادگان هدف این سامانه را تدوین محتوای مناسب متناسب با وضعیت سلامت روان افراد ذکر کرد و اظهار داشت: غربالگری صحیح و مبتنی بر شواهد علمی، ارائه توصیه‌های کارشناسی و علمی روانشناختی و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی ناشی از بحران ویروس کرونا از دیگر اهداف این سامانه است.

وی افزود: عموم مردم با مراجعه به این سامانه می‌توانند دریابند که چه سطحی از افسردگی، اضطراب و استرس ناشی از کرونا را تجربه می‌کنند و برای پیشگیری از آن چه باید کنند.

صباغزادگان ادامه داد: نتایج نمایش داده شده و توصیه‌های ارائه شده در این سامانه، بر اساس پاسخ دهی افراد به سوالات پرسشنامه استرس، افسردگی و اضطراب است و جایگزین مداخلات و مصاحبه‌های تخصصی نمی‌شود.

وی تأکید کرد: در صورتی که فرد نیاز به دریافت خدمات تخصصی داشته باشد به خط ۱۴۸۰ بهزیستی و پس از آن مراکز مشاوره تخصصی ارجاع داده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل