13 هزار خدمت روانشناسی مرتبط با کرونا در خراسان رضوی ارائه شد


13 هزار خدمت روانشناسی مرتبط با کرونا در خراسان رضوی ارائه شد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نقل از قائم مقام معاون بهداشتی این دانشگاه گزارش داد: عوارض روانشناختی از پیامدهای شیوع ویروس کرونا به شمار می روند و در چنین شرایطی، افرادی که از قبل دچار انواع اختلالات اضطرابی بوده و یا تحت درمان هستند ممکن است بیشتر دچار مشکل شوند.

13 هزار خدمت روانشناسی مرتبط با کرونا در خراسان رضوی ارائه شد
دکتر سیدکاظم فرهمند گفت: در شرایط کنونی احتمال بروز طیفی از علائم اضطرابی مانند اختلالات وسواسی با مضمون بیماری نوپدید، اضطراب فراگیر، اضطراب خود بیمارانگاری و همچنین اضطراب های پس از حادثه به دنبال شنیدن اخبار بد وجود دارد.

وی ادامه داد: برای پاسخگویی به نیازهای مردم بدین منظور دانشگاه علوم پزشکی مشهد همزمان با سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ۱۲ کارشناس روانشناسی را در قالب سامانه ۴۰۳۰ به کارگیری کرده است.

قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سامانه ۴۰۳۰ از دو طریق به نیازهای مخاطبان پاسخ می دهد در یک شیوه، تماس گیرنده بعد از برقراری تماس با سامانه ۴۰۳۰ با استفاده از کلید سه به لیستی از پیام‌های صوتی دست می یابد و در شیوه دیگر تماس گیرنده می تواند با استفاده از کلید هشت به کارشناسان روانشناس جهت ارائه راهنمایی و مشاوره متصل می شود.

فرهمند با تاکید بر این که کارشناسان روانشناس برای ارائه این نوع از خدمت آموزش دیده اند و آمادگی لازم را برای ارائه راهنمایی و مشاوره های کوتاه تلفنی در حوزه سلامت روان دارند گفت: همکاران سامانه همه روزه ازساعت هشت صبح تا ۲۴ آماده پاسخگویی به شهروندان هستند.

در حال حاضر حدود ۵ میلیون از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزسکی مشهد قرار دارند و بقیه توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی تربت حیدریه، گناباد، سبزوار، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش