مراقب اضافه وزن خود در روزهای قرنطینه باشید


مراقب اضافه وزن خود در روزهای قرنطینه باشید

عضو هیأت علمی و رئیس انجمن تغذیه خراسان شمالی گفت: با توجه به شرایط کنونی و قرنطینه بودن افراد در منزل که موجب کاهش سطح فعالیت بدنی و افزایش دریافت مواد غذایی می شود، زمینه افزایش وزن فراهم می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر محمدرضا جلیلوند در گفت و گویی اظهارکرد: استفاده از وسایل ورزشی در منزل نظیر تردمیل، دوچرخه های ثابت و یا ورزش های هوازی خانگی در منزل و با وجود داشتن حیاط، فعالیت های ورزشی در فضای آزاد توصیه می شود.

وی به ضرورت مصرف متعادل سبزیجات و میوه ها اشاره و عنوان کرد: مصرف میوه ها به دلیل بالا بودن میزان فروکتوز سبب چاقی با سرعت بالا می شود.

جلیلوند پرهیز از غذاهای پر کالری و پرچرب را ضروری اعلام و اضافه کرد: خوردن سالاد قبل از غذا با ترکیبات سبزیجات، روغن زیتون، ماست و فلفل، مصرف مایعات کافی، حذف قندهای آزاد و شیرینی جات، استفاده از ماست و دوغ پروبیوتیک در پیشگیری از اضافه وزن در دوران قرنطینه تأثیر به سزایی دارد.

وی حذف یا محدودیت موادغذایی فرآوری شده را ضروری اعلام و خاطرنشان کرد: مصرف مواد غذایی فرآوری شده نظیر سوسیس، کالباس و سس مایونز باید حذف یا بسیار محدود شود.

جلیلوند بر مدیریت استرس و هیجان در این مدت تأکید کرد و گفت: بهتر است روغن زیتون را جایگزین روغن های جامد، نباتی، مارگارین کنید تا علاوه بر حفظ سلامت، از اضافه وزن پیشگیری شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس