طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به کنترل بیشتر بیماری کرونا کمک کرد


طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به کنترل بیشتر بیماری کرونا کمک کرد

زنجان - ایرنا - جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در امور اجتماعی گفت: تاکنون طرح فاصله گذاری اجتماعی تاثیر بسزایی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داشته و تداوم اجرای آن به همراه اقدامات دیگر در کنترل این بیماری کمک خواهد کرد.

دکتر مقتدا شعوری شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا در جامعه اجرای این طرح نیاز اساسی بود و در این میان مسؤولیت پذیری عموم مردم در روز طبیعت مبنی بر ماندن در خانه و قطع زنجیره بیماری نیز اقدامی موثر به شمار می رود.

وی اضافه کرد: برای کنترل این بیماری به دلیل اپیدمی که ایجاد کرده، بیش از گذشته باید فاصله‌های اجتماعی را رعایت کرد و در این خصوص همراهی مردم برای مهار بیماری باید تداوم داشته باشد.

این مسؤول ادامه داد: خوشبختانه مردم این استان نیز در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی همراهی بسیار خوبی داشتند و ۱۳ فروردین امسال یکی از روزهای شاخص در این خصوص محسوب می شود که اجرای این مهم از سوی تک تک مردم شهرها و روستاها کاملا ملموس بود.

شعوری با اشاره به کمک مردم و خیران در کمک برای تهیه اقلام مورد نیاز پیشگیرانه کرونا نیز افزود: این اقدامات به دانشگاه کمک کرد تا بتواند لوازم مورد نیاز را با توجه به شرایط کنونی و در راستای ارائه خدمات فراهم کند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر به دلیل شرایط خاص اقلام تحویل داده شده از سوی مردم و خیران قیمت‌های متفاوت داشته و بر این اساس نمی‌توان رزش ریالی کمکها را اعلام کرد.

این مسؤول ادامه داد: هرچند عموم مردم برای تامین اقلام مورد نیاز بیمارستان ها مشارکت و همکاری خوبی داشتند اما با توجه به نیاز بیشتر مراکز، این وضعیت باید تداوم بیشتری داشته باشد.

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در امور اجتماعی ادامه داد: همراهی مردم لازمه ادامه راه برای انجام هر طرح و برنامه‌ای است و در این راستا باید ضمن شناخت حقوق خود و دیگران، سلامت عموم افراد جامعه را حفظ کرد.

وی اضافه کرد: مردم همواره در شرایط و موقعیت های سرنوست ساز کشور حضوری پرشور و فعالانه داشته اند و در زمان حاضر نیز با شیوع بیماری کرونا این مهم نمود بیشتری داشت و می توان گفت یک الگو موفقی محسوب می شود.

شعوری خاطرنشان کرد: شیوع بیماری کرونا در زنجان نسبت به استان های دیگر با تاخیر آغاز و همین موضوع موجب شد تا اقدامات اساسی برای تجهیز بیمارستان ها و درمان بیماران به نحو مناسبی انجام گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس