محلول ضدعفونی دست در آزمایشگاه مهندسی پزشکی تولید شد


محلول ضدعفونی دست در آزمایشگاه مهندسی پزشکی تولید شد

عضو هیئت علمی گروه مهندسی پزشکی دانشگاه مازیار نور گفت: پس از رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی مازندران مجوزی برای دانشگاه مازیار جهت تولید محصول ضد عفونی کننده دست صادر و این محلول در آزمایشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه شروع به تولید کرد.

دکتر رضا سالاریان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه رویکردهای دانشگاه‌ها در طول زمان تغییر کرده است، اظهار کرد: هم اکنون دانشگاه‌ها در حل کردن گوشه‌ای از مشکلات جامعه با توجه به رسالت‌شان نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

وی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا همه دنیا را درگیر خود کرده و کشور ایران همچنین به تبع آن شهرستان نور هم از آن مستثنی نیست و می‌طلبد همه آحاد جامعه به ویژه آن‌هایی که توانایی دارند به این موضوع ورود و کمک کنند، در همین راستا دانشگاه مازیار هم براساس رسالت خود برای کمک به همشهریان قدم برداشته است.

عضو هیئت علمی گروه مهندسی پزشکی دانشگاه مازیار خاطرنشان کرد: دانشگاه مازیار مدت‌هاست که در کنار آموزش، پژوهش و کارهای فرهنگی در بخش فناوری هم براساس رشته‌هایی که در دانشگاه وجود دارد، وارد شده است.

سالاریان با اشاره به اینکه یکی از رشته‌های دانشگاه مازیار مهندسی پزشکی است، افزود: دو شرکت دانش‌ بنیان برای این رشته توسط مجموعه دانشگاهی پیگیری شد که یکی با عنوان شرکت فناوری گیاهان دارویی مازیار به ثبت رسید و دیگری در مرحله ثبت است.

وی با بیان اینکه غالب کار شرکت فناوری گیاهان دارویی مازیار در بخش دارویی است، ادامه داد: پس از شیوع ویروس کرونا طی انجام آزمایشات، تصمیم به ساخت فرمولاسیون خاص محلول ضدعفونی دست گرفته شد و طی آن درخواستی به اداره بهداشت و درمان شهرستان نور ارائه شد.

محلول ضدعفونی دست در آزمایشگاه مهندسی پزشکی تولید شد

عضو هیئت علمی گروه مهندسی پزشکی دانشگاه مازیار گفت: پس از رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران مجوزی برای دانشگاه مازیار جهت تولید محصول ضد عفونی کننده دست صادر و این محلول در آزمایشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه شروع به تولید شده است.

سالاریان بیان کرد: محلول ضد عفونی دست تولید شده ترکیباتی چون الکل، اسانس، افزودنی‌های آنتی باکتریال و غیره دارد که در دو بخش تولید می‌شود و بخش اول به صورت رایگان به اداره بهداشت و درمان شهرستان نور داده شد تا آن‌ها با توجه به نیاز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و داروخانه‌ها پخش کنند.

وی افزود: براساس هماهنگی به عمل آمده در بخش دوم، قرار بر تولید هفته‌ای حداقل ۲۰۰ و حداکثر ۳۰۰ لیتر از این محلول و عرضه به بازار با قیمت تمام شده دانشگاه در دستور کار قرار دارد که البته این قیمت تمام شده قطعا خیلی پایین‌تر از قیمت بازار و همچنین با کیفیت‌تر خواهد بود.

عضو هیئت علمی گروه مهندسی پزشکی دانشگاه مازیار تصریح کرد: دانشگاه مازیار علاوه بر تولید محلول ضد عفونی تاکنون کمک‌هایی را به بیمارستان نور و سازمان‌های مردم نهاد که مسئول جمع آوری کمک برای آسیب دیدگان کرونا هستند کرده تا ثابت کند در کنار جامعه پزشکی و کلیه زحمت‌کشان درمانی و شهری و روستایی است.

سالاریان اظهار کرد: امسال به فرموده مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام‌گذاری شده که این نام یک کلید واژه‌ای که بسیار پر مغز انتخاب شده است و ما باید با ظرفیت خودمان کار کنیم و این یک نکته اساسی است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه مازیار زمانی که با کاهش دانشجو مواجه شد از این تهدید به عنوان یک فرصت در سه بخش استفاده کرد، گفت: اولین بخش آموزش‌های کوتاه مدت و حرفه‌ای مانند عکاسی‌های خاص و غیره که در آن مهارت داشتیم، ورود پیدا کردیم.

موسس دانشگاه مازیار ادامه داد: در دومین بخش با تاسیس خانه اندیشه با توجه به رشته‌های موجود و مسائل روز شهر و روستاها و همچنین با کمک افراد علاقه مند در رشته‌هایی چون شعر، موسیقی، محیط زیست و توسعه کارگروه‌هایی درست و از علاقه‌مندان دعوت شد.

عضو هیئت علمی گروه مهندسی پزشکی دانشگاه مازیار در پایان یادآور شد: مهمترین بخش فناوری بود که در مهندسی پزشکی با ورود به تولید ظروف یکبار مصرف که همخوانی با طبیعت دارد، توانستیم گامی مثبت برداریم.

محلول ضدعفونی دست در آزمایشگاه مهندسی پزشکی تولید شد

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


برای داشتن عمر سالم و طولانی از میوه‌ها و سبزیجات غافل نشوید