ضرورت وجود حجت الهی


ضرورت وجود حجت الهی

رئیس ستاد اقامه نماز کشور درباره ضرورت وجود الهی، تاکید کرد: خدا برای بستن باب بهانه ما می‌فرماید: برای آنکه کافر نشوید هم آیات باید باشد هم رسول و وقتی رسول نیست، جانشین ایشان هست.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، طرح نوروزی «ربیع‌الانام» با محور آموزش مجازی معارف مهدوی از 18 اسفندماه همزمان با ولادت باسعادت امیرالمومنین امام علی(ع) آغاز شده و تا نیمه شعبان سالروز ولادت باسعادت امام زمان(عج) ادامه می یابد.

این دوره آموزشی با همکاری کارشناسان زبده مهدوی همچون حجج اسلام محسن قرائتی، محمود متوسل، محمدرضا نصوری، مسعود عالی، علی سرلک و ... برگزار می شود.

آنچه در ادامه می آید شرح نخستین کلیپ آموزشی این طرح است.

حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» درباره «ضرورت وجود حجت الهی»، اظهار کرد: اگر بعد از پیامبر(ص)، حجت معصوم الهی نداشته باشیم و همه مردم کافر و مرتد شوند، مشکلی نیست چراکه در آیه 101 سوره مبارکه آل عمران خدا می فرماید: با وجود آیات خدا و رسول، حق ندارید کافر شوید « و چگونه کافر خواهید شد در صورتی که آیات خدا بر شما تلاوت می‌شود و پیغمبر خدا میان شماست؟ و هر کس به دین خدا متمسّک شود محققا به راه مستقیم هدایت یافته است. ...».

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: پیامبر(ص) در 28 صفر از دنیا می رود، پس رسول دیگر نیست و ما حق داریم کافر شویم، اما قرآن می فرماید حق ندارید کافر شوید چون آیات خدا و رسول هستند، اگر برای پیامبر(ص) جایگزین نباشد، ما حق داریم کافر شویم.

وی تصریح کرد: با وجود دو ریل باید قطار حرکت کند، یا وقتی آب و خاک داریم چرا باید گندم بخریم، وقتی هم سوزن و نخ هست پس چرا لباس باید پاره باشد؟ ... اگر بعد از رسول خدا(ص) حجت الهی نباشد ما حق داریم کافر شویم و به خدا اشکال کنیم که چرا پیامبر نفرستادی تا ما را هدایت کند.

این مفسر قرآن در پایان تاکید کرد: خدا برای بستن باب بهانه می فرماید: هم آیات باید باشد هم رسول و وقتی رسول نیست، جانشین ایشان هست.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج