بالاترین مقام انسان غیرمعصوم یاری امام زمان(عج) است/ گام اول این مسیر، معرفت است


بالاترین مقام انسان غیرمعصوم یاری امام زمان(عج) است/ گام اول این مسیر، معرفت است

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه بالاترین مقام انسان غیرمعصوم، مقام یاری امام زمان(عج) است، گفت: شرط اول این یاری معرفت و شناخت است، هم معرفت عقلی و شناخت که با مطالعه به دست می‌آید و هم معرفت قلبی و باور که با عمل کسب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، طرح نوروزی «ربیع‌الانام» با محور آموزش مجازی معارف مهدوی از 18 اسفندماه همزمان با ولادت باسعادت امیرالمومنین امام علی(ع) آغاز شده و تا نیمه شعبان، سالروز ولادت باسعادت امام زمان(عج) ادامه دارد.

از این رو، مباحث آموزشی این طرح که توسط کارشناسان زبده مهدوی همچون حجج اسلام محسن قرائتی، محمود متوسل، محمدرضا نصوری، مسعود عالی، علی سرلک و ... تشریح شده، حضورتان تقدیم می شود. آنچه در ادامه می آید شرح بخش نخست از «شرایط یاری امام زمان(عج)» است:

حجت الاسلام «مسعود عالی» درباره «شرایط یاری امام زمان(عج)» اظهار کرد: بالاترین مقامی که یک انسان غیرمعصوم می تواند به دست بیاورد، مقام یاری معصوم و در خدمت او قرار گرفتن است و در واقع در خدمت اهداف خدا قرار می گیرد چون معصوم تسلیم خدای متعال است و اهداف او را در عالم پیاده می کند، از این رو، اگر یار او باشیم اهداف خدا را یاری می کنیم.

این استاد اخلاق با بیان اینکه در دعاها بسیار براری رسیدن به این مقام توصیه شده است، گفت: چنان که در تعقیبات نماز صبح وارد شده و در مفاتیح الجنان بعد از دعای ندبه آمده است: «وَ اِجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَشْیَاعِهِ وَ اَلذَّابِّینَ عَنْهُ وَ اِجْعَلْنِی مِنَ اَلْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْهِ» این دعا و آرزویی است که هر مومن باید در دل بپروراند.

وی در تشریح راه های رسیدن به این مقام، تاکید کرد: اولین شرط معرفت به حضرت حجت(عج) است چنان که در روایات توصیه شده: «امامت را بشناس»، یعنی باید بدانیم چه وظایفی در مقابل ایشان داریم و چه حقوقی از ایشان بر گردن ما است.

حجت الاسلام عالی ادامه داد: در زمان امیرالمومنین امام علی (ع)، عده ای در ظاهر یار ایشان بودند اما در واقع خار پای مولای متقیان(ع) بودند، کسی مثل «مالک اشتر» که به حضرت امیر(ع) معرفت داشت به کار ایشان می آمد، چنان که بعد از شهادت اش امیرمومنان(ع) به پهنای صورت گریستند.

وی ابراز کرد: بنابر این، شرط اول در یاری امام زمان(عج)، معرفت به ایشان است هم معرفت عقلی و شناخت که با مطالعه به دست می آید و هم معرفت قلبی و باور که با عمل به دست می آید؛ انسان باید اهل عمل باشد به واجبات اهتمام داشته باشد و محرمات را ترک کند و انس با حضرت حجت(عج) داشته باشد و یاد ایشان را در دل بپروراند.

حجت الاسلام عالی با بیان اینکه این معرفت عقلی و قلبی برای انسان تسلیم و وفا و ایثار و نثار به ارمغان می آورد، گفت: آیت الله شیخ حسنعلی تهرانی از علمای بنام برای عیادت یکی از دوستان بدحال رفت، خانواده بیمار گفتند: طبیب گفته اگر عرق شدید کند، تبش قطع می شود اما هر کاری می کنیم، عرق نمی کند؛ مرحوم آیت الله تهرانی گفت: تا دو تا چایی برای من بیاورید، عرق هم می کند، ایشان همین که چای می نوشید، آن بیمار عرق می کرد و نهایتا برخاست و نشست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از زمانی که این لباس را بر تن کردم به امام زمانم خیانت نکردم، می دانستم هر حرفی بزنم ایشان پشت من ایستاده و مرا رها نمی کند، من با تکیه به ایشان این حرف را زدم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...