امام زمان(عج) جامعه مبتنی بر محبت و ولایت اهل‌بیت(ع) را تشکیل می‌دهد


امام زمان(عج) جامعه مبتنی بر محبت و ولایت اهل‌بیت(ع) را تشکیل می‌دهد

حجت‌الاسلام حسین‌پور با بیان‌اینکه یکی از کارهای امام زمان(عج) بعد از ظهور تشکیل جامعه‌ای بر اساس محبت و ولایت اهل‌بیت(ع) است، گفت: ایشان که بیاید مسیر و رفتارهای دوهفته‌ای اربعین به 12 ماه سال و در همه جهان گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، طرح نوروزی «ربیع‌الانام» با محور آموزش مجازی معارف مهدوی از 18 اسفندماه همزمان با ولادت باسعادت امیرالمومنین امام علی(ع) آغاز شده و تا نیمه شعبان، سالروز ولادت باسعادت امام زمان(عج) ادامه دارد.

از این رو، مباحث آموزشی این طرح که توسط کارشناسان زبده مهدوی همچون حجج اسلام محسن قرائتی، محمود متوسل، محمدرضا نصوری، مسعود عالی، علی سرلک و ... تشریح شده، حضورتان تقدیم می شود. آنچه در ادامه می آید شرح بخش نخست از «ویژگی های جامعه مهدوی» است:

حجت الاسلام «حسین پور» درباره ویژگی های «جامعه مهدوی»، اظهار کرد: در دعای ندبه 38 مرتبه «أینَ» آمده است، یکی از آنها می پرسد: «این جامعه» یعنی کجا است آقایی که جامعه را بر اساس تقوا شکل بدهد. اساساً یکی از کارهای امام زمان(عج) بعد از ظهور، تشکیل جامعه ای بر اساس محبت و ولایت اهل بیت(ع) است.

این کارشناس مهدوی ادامه داد: دو تلفن همراه اگر در فضای شبکه قرار نگیرند نمی توانند با هم در تماس باشنند؛ با این مثال شبکه محبت ولایت را تعریف می کنم. اهل بیت(ع) درپی این بودند که جامعه بر اساس محبت آنها شکل بگیرد، یعنی منِ شیعه و محب اهل بیت(ع) وقتی کاری را برای شیعه ای دیگر انجام می دهم به این دلیل است که او امام زمان(عج) را دوست دارد. اهل بیت(ع) درصدد ایجاد چنین شبکه ای از روابط بوده اند.

وی تصریح کرد: در اربعین حسینی به قول شیعیان عراق «حبُ الحسین(ع) یجمعنا» یعنی همه رفتارها ذیل محبت امام حسین(ع) تعریف می شود در آنجه همه سِمَت ها و روابط رنگ می بازد همه یا زائر امام حسین(ع) هستند یا خادم حضرت(ع).

حجت الاسلام حسین پور خاطرنشان کرد: اینکه خادمان مواکب بر خدمت به زائران اصرار دارند برای این است که چنین شبکه ای شکل بگیرد. امام زمان(عج) که بیاید مسیر و رفتارهای دوهفته ای اربعین به 12 ماه سال و در همه جهان گسترش می یابد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!