دلدادگی و محبت، شرط یاری امام زمان(عج) است/ حجم گناهان و ظلم‌ها منتظران را ناامید نمی‌کند


دلدادگی و محبت، شرط یاری امام زمان(عج) است/ حجم گناهان و ظلم‌ها منتظران را ناامید نمی‌کند

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه یاری امام زمان(عج) شرایطی دارد، گفت: دلداگی و محبت و امید ازجمله این شروط است. حجم آلودگی‌ها و گناهان و گستردگی ظلم‌ها نباید ما را ناامید کند و فکر کنیم دیگر کسی نمی‌تواند کاری کند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، طرح نوروزی «ربیع‌الانام» با محور آموزش مجازی معارف مهدوی از 18 اسفندماه همزمان با ولادت باسعادت امیرالمومنین امام علی(ع) آغاز شده و تا نیمه شعبان، سالروز ولادت باسعادت امام زمان(عج) ادامه دارد.

از این رو، مباحث آموزشی این طرح که توسط کارشناسان زبده مهدوی همچون حجج اسلام محسن قرائتی، محمود متوسل، محمدرضا نصوری، مسعود عالی، علی سرلک و ... تشریح شده، حضورتان تقدیم می شود. آنچه در ادامه می آید شرح بخش دوم از «شرایط یاری امام زمان(عج)» است:

حجت الاسلام والمسلمین «مسعود عالی» با بیان اینکه بالاترین مقامی که انسان غیرمعصوم می تواند به آن دست یابد، یاری امام معصوم(ع) است، اظهار کرد: این یاری شرایطی دارد، نخست معرفت و شناخت؛ شرط دوم، دلدادگی و محبت نسبت به امام زمان(عج) است، این مهم است که انسان از حضرت(عج) غافل نباشد بلکه باید با ایشان انس دائم داشته و به یادشان باشد.

این استاد اخلاق ادامه داد: مرحوم آیت الله میلانی از علمای بزرگ مشهد، می فرمود: این خوب نیست که مومن در شبانه روز چنددقیقه ای خلوت نکرده و با امام زمان(عج) حرف نزند و درددل نکند و با ایشان مناجات نداشته باشد و به یاد ایشان نباشد. دلداده حضرت(عج) چنین باید باشد.

وی تصریح کرد: در وصف یاران حضرت سیدالشهداء(ع) در «کامل الزیارات» ابن قولویه آمده وقتی بهشت آماده می شود و به بهشت دعوت می شوند، آنها دور امام حسین(ع) جمع می شوند، بهشت گله می کند اینها به ما توجهی ندارند ... چون توجه شان به بهشت بالاتری است و از توجه به چیزهای دیگر فارغ هستند. اینچنین رفتاری نشانه دلداگی به امام عصر(عج) است.

وی با بیان اینکه سومین شرط یاری امام زمان(عج)، امید و امیدواری است، گفت: حجم آلودگی ها و گناهان و گستردگی ظلم ها نباید ما را ناامید کند و فکر کنیم دیگر کسی نمی تواند کاری کند.

حجت الاسلام عالی در پایان تاکید کرد: ما کوره‌راه های تاریخ را طی کرده ایم و شیعه رشد کمی و کیفی چشمگیری داشته است در حالی که در تاریخ آمده بعد از شهادت امام حسین(ع) جز سه چهار نفر شیعه مخلص، کسی نبود لذا این رشد کمی و کیفی جمعیت شیعه در امروز سبب امیدواری است. ظلم ها نباید یار امام زمان(عج) را به ناامیدی بکشاند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس