غربالگری غیرحضوری 96 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان در مقابله با کرونا


غربالگری غیرحضوری 96 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان در مقابله با کرونا

زاهدان- ایرنا-رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: یک‌ میلیون و 252 هزار و 571 نفر از جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یعنی بیش از 96 درصد جمعیت این محدوده در طرح غربالگری کرونا قرار گرفتند.

دکتر محمد هاشمی شهری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افزون‌بر هشت هزار نفر از نیروهای بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان در طرح غربالگری کرونا مشارکت دارند.

وی ادامه داد: سرپرست خانوارهای سیستان و بلوچستان می‌توانند با شماره ۴۰۳۰ در طرح غربالگری کرونا، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را در تحقق اهداف یاری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به طرح فاصله گذاری اجتماعی اظهارداشت: این طرح با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط و با نظارت تیم‌های بهداشتی در نانوایی‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز تجمعی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حال اجراست و تا ۲۰فروردین ادامه دارد.
وی افزود: تمامی افراد در بدو ورود به شهر توسط تیم‌های سلامت از نظر علائم ویروس کرونا مورد غربالگری قرار می‌گیرند و به هموطنان توصیه می‌شود برای قطع زنجیره بیماری کرونا در منزل بمانند.

هاشمی شهری اجرای فعالیت‌های آموزشی شامل چاپ و نصب بنر در سایز بزرگ، پوستر آموزشی و خودمراقبتی، چاپ تراکت و پمفلت و توزیع آن در میان مردم را از اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در زمینه پیشگیری و مبارزه با کرونا عنوان کرد.

وی بیان کرد: تنها یک راه برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا داریم و آن در خانه ماندن و چشم پوشی کردن از سفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)