کاهش 50 درصدی دستگیری متعرّضان به مراکز تاریخی آذربایجان‌غربی


کاهش 50 درصدی دستگیری متعرّضان به مراکز تاریخی آذربایجان‌غربی

ارومیه-ایرنا- فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به دستگیری 32 نفر متعرّض به تپه‌ها و بافت‌های تاریخی استان طی سال گذشته گفت: این تعداد نسبت به سال پیش از آن، 50 درصد کمتر بود.

بهزاد حجابی روز پنج‌شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: طی سال گذشته چهار هزار و ۸۶۰ مورد سرکشی از تپه‌ها و بافت‌های تاریخی آذربایجان‌غربی انجام شد که نشان‌دهنده جدیت در حفاظت از این بناها بود.

وی ادامه داد: طی سال گذشته همچنین ۱۱ فقره پرونده قضایی برای متعرّضان به این تپه‌ها و بافت‌ها تشکیل شد که نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود ۵۳ درصد کاهش داشت.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی تعامل با ارگان‌های همیار در این خصوص بیان کرد: طی سال گذشته ۱۴۱ مورد تعامل با ارگان‌های همیار انجام شد در حالی که این تعامل در سال ۱۳۹۷ کمی بیش از ۱۰۰ مورد بود.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی با قدردانی از همکاری و همیاری مردم با یگان حفاظت گفت: پارسال در راستای همکاری مردم ۷۵ مورد اخبار و گزارش به دست نیروهای یگان رسید که ۵۰ درصد افزایش نسبت به سال پیش از آن داشت.

آذربایجان‌غربی دارای بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ بنا، محوطه و اثر تاریخی است که گاهی مورد طمع برخی سودجویان قرار می‌گیرد.

این آثار سالانه مورد استقبال و بازدید هزاران گردشگر داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان اراک و ساوه