دانلود فیلم تک درخت ها

دانلود فیلم تک درخت ها با لینک مستقیم و کیفیت عالی

ژانردرام
زبانفارسی
سال انتشار1386
کشور سازندهایران
کیفیت (ها)480p - 720p - 1080p - 1080hq - bluray
سایزمتفاوت در کیفیت های مختلف
مدت زمان83 دقیقه
کارگردانسعید ابراهیمی فر

بازیگران :

سعید پورصمیمی، مهدی احمدی، پریوش نظریه، سعید قرایی، پونه کاربخش، سعید قرائی، کیناز ورانلو، بهمن ورانلو

خلاصه داستان :

در خلاصه داستان این فیلم آمده است که: آقای روشن (سعید پورصمیمی) شاعر کهن سال و گمنام شهر کرمان است که دیوان اشعارش را با هزینه شخصی چاپ کرده است، اما هیچ کتاب فروشی راغب به عرضه کتابش نیست. ایرج (مهدی احمدی) پسر او پس از سال ها از فرانسه به دیدار پدر و خواهرش فخری می آید. ایرج با دوربین ویدیویی خود ابتدا باعث اذیت آقای روشن می شود ولی بعدا آقای روشن از طریق دوربین ویدیویی ایرج برای نوه های خود در خارج پیام می فرستد. آقای روشن، یک شب پشت تریبون در شب شعر در حضور خانواده اش اعترافاتی می کند و صبح روز بعد می میرد. در پی مرگ روشن، دخترش فخری (پریوش نظریه) به همراه برادرش ایرج درصدد شناسایی موقعیت ادبی و اهمیت مقام پدر، به جامعه شان بر می آیند و از جمله موفق می شوند تا مسئولان شهری و جامعه هنری را متقاعد نمایند که به عنوان یک شاعر و شخصیت ادبی، در گورستان تازه تأسیس جامعه هنری و ادبی شهر، او را دفن کنند. مدتی بعد،‌ ایرج خسته و دگرگون به فرانسه بازمی گردد و…

معرفی فیلم تک درخت ها

دانلود فیلم ایرانی تک درخت ها : “تک درخت ها” فیلمی به کارگردانی سعید ابراهیمی فر، محصول سال 1385 می باشد. فیلمنامه این فیلم را نیز سعید ابراهیمی فر و هوشنگ مرادی کرمانی بر اساس داستانی نوشته ی هوشنگ مرادی کرمانی، به صورت مشترک نگاشته اند.

این فیلم نخستین بار در بهمن ماه 1385 در بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمده و اکران شده است.

در فیلم سینمایی “تک درخت ها” سعید پورصمیمی به عنوان نقش اصلی فیلم در نقش روشن شاعر کهن سال، حضور داشته است. از دیگر بازیگران اصلی این فیلم می توان به پریوش نظریه در نقش فخری و مهدی احمدی در نقش ایرج اشاره کرد.

(در انتهای این مطلب لینک دانلود فیلم سینمایی “تک درخت ها” را می توانید مشاهده نمایید.)

دانلود فیلم تک درخت هادانلود فیلم تک درخت ها

نظر نویسنده در مورد داستان فیلم

هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده این فیلم در مورد داستان فیلم “تک درخت ها” این چنین گفته است که: «هر داستان حاصل جرقه ای است که در ذهن نویسنده شکل می گیرد. من یک روز در کرمان با شاعری رو به رو شدم که با سرمایه خود کتابی نوشته بود و آن را به مردم هدیه می کرد. در خیلی از شهرستان های ما وضع به همین شکل است. این موضوع دغدغه اصلی نوشتن من بود. وی همچنین ادامه داد: این کتاب چهار داستان کوتاه بود که به هم متصل هستند و سرنوشت این شاعر را نقد می کند. خیلی از کارگردانان تا به حال از کتاب های من فیلم ساخته اند و البته این امر حاصل نگاه کارگردان ها به داستان من است، ولی من از این فیلم که برگرفته از کتابم بود خوشم آمد و به نوعی به دلم نشست.»

دانلود فیلم تک درخت هادانلود فیلم تک درخت ها

جوایز و افتخارات

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد (سعید پورصمیمی) در بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر (1385)نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن (پریوش نظریه) در بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر (1385)نامزد سیمرغ بلورین بهترین فیلم برداری (همایون پایور) در بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر (1385)

دانلود فیلم تک درخت هادانلود فیلم تک درخت ها

عوامل تولید فیلم سینمایی ایرانی تک درخت ها

کارگردان: سعید ابراهیمی فر، نویسنده: سعید ابراهیمی فر، هوشنگ مرادی کرمانی، مدیر فیلمبرداری: همایون پایور، سرپرست تدوین: ژیلا ایپکچی، طراح صحنه و لباس: امید محیط، مدیر صحنه: عبدالرضا نیک پو، صدابردار: مازیار شیخ محبوبی، صداگذاری و میکس: فریدون خوشابافرد، مدیر تولید و برنامه ریز: جلیل شعبانی، طراح گریم: هنگامه محسنی، حسین چراغچی، مجری طرح: مهدی کریمی، علی کلیج، موسیقی: سعید شهرام، تهیه کننده: شرکت وراهنر

5 / 5 ( 2 votes )