افراد داوطلب روزانه 25 هزار عدد ماسک در مجموعه‌های شهرداری شیراز تولید می‌کنند


افراد داوطلب روزانه 25 هزار عدد ماسک در مجموعه‌های شهرداری شیراز تولید می‌کنند

شیراز- ایرنا- افتتاح سومین مرکز تولید ماسک زیر نظر شهرداری شیراز ، ظرفیت کل تولید این کالای بهداشتی در این مجموعه‌ها را به روزانه 25 هزار عدد رساند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ۱۳ فروردین ماه در حاشیه بازدید از سومین مرکز تولید ماسک این سازمان، با اشاره به اقدامات ستاد اجتماعی مبارزه با کرونا ابراز داشت: روند تولید ماسک از ۲۲ اسفندماه توسط این سازمان آغاز شد و هم‌اکنون حدود ۱۵۰ نیروی داوطلب در مراکز سه‌گانه شهرداری به‌صورت جهادی فعالیت می‌کنند.
مرتضی جعفری عنوان کرد: در سه مرکز فرهنگسرای قرآن و عترت، سالن حضرت فاطمه زهرا (س) و نیز ورزشگاه شهید شیرعلی سلطانی مجموعا روزانه ۲۵هزار ماسک تولید می‌شود؛ همچنین آمادگی ایجاد مرکز چهارم نیز وجود دارد که بسته به نیازها در این حوزه، در آینده درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد.
معاون فرهنگی شهردار شیراز اظهار داشت: مرکز شهید شیر علی سلطانی با همت ۵۰ نیروی داوطلب بسیج و نیروهای گمنام مردمی در دو شیفت روزانه قابلیت تولید حدود هشت تا ۱۰ هزار ماسک را دارد.
جعفری با اشاره به اینکه مرکز یادشده مجهز به دستگاه‌های برش لیزری است، از تولید گان، لباس مخصوص پزشکان و پرستاران، نیز در این مرکز خبر داد و افزود: این اقدام با توجه به کمبود گان و تجهیزات بهداشتی، صورت گرفته است و بخشی از نیازهای کادر درمان و نیز نیروهای خط مقدم مبارزه با کرونا را فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: توزیع ماسک‌های تولیدی شهرداری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و نیز معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز است که آن‌ها را در بین نیروهای زحمت‌کشی که این روزها همچنان در بدنه شهرداری مشغول به فعالیت هستند، تقسیم می‌کند.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز عنوان کرد: جز این‌ها، بخشی از این تولیدات در اختیار اقشار خاص همچون خانواده‌های محلات حاشیه‌نشین، کودکان کار و مراکزی مانند خانه سالمندان و گروه‌های هدف اجتماعی قرار خواهد گرفت.
معاون شهردار شیراز با بیان اینکه نیروهای داوطلب مردمی به‌صورت شبانه‌روزی در تدارک تولید ماسک هستند، ابراز داشت: نیروهای داوطلب مردمی، جهادگران و گروه‌های مختلف بسیج به‌ویژه بسیج ناحیه دانشجویی فارس، سپاه پاسداران و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان فارس بنابر وظیفه انسان‌دوستانه خود در این مراکز فعالیت می‌کنند و بدون کمک آن‌ها راه‌اندازی این مراکز غیرممکن بود.

افراد داوطلب روزانه 25 هزار عدد ماسک در مجموعه‌های شهرداری شیراز تولید می‌کنند

وی همچنین به هم‌افزایی و تعامل بین سه بخش دولتی، خصوصی و خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد اشاره کرد و افزود: در حوزه دولتی همکاری ویژه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز ستودنی است؛ همچنین سازمان فنی و حرفه‌ای استان فارس با در اختیار گذاشتن امکانات و تسهیل شرایط تولید ماسک کمک شایانی به شهرداری شیراز کرده است.

خیران نیروی محرک تولید ماسک
جعفری از خیران به‌مثابه نیروی محرکه تولید ماسک یاد کرد و گفت: فعالیت بخش مدنی از آغاز بحبوحه شیوع کرونا در شیراز در عرصه‌های مختلفی همچون تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و نیز تهیه ماسک آغاز شد و اقدامات داوطلبانه آنان چراغی روشن و گامی پیش‌برنده در مسیر توسعه فعالیت‌های مدنی است که سرمایه‌ای عظیم را برای این سازمان فراهم آورده است.


معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز با بیان اینکه شهرداری شیراز از اسفندماه ستاد اجتماعی مبارزه با کرونا را تشکیل داد و اقداماتی را در ابعاد مختلف آغاز کرده است، گفت: این اقدامات طیفی از فعالیت‌های تولیدی (راه اندازی سه مرکز تولید ماسک و گان)، توزیع اقلام بهداشتی و خوراکی بین گروه های هدف اجتماعی تا تولید محصولات اجتماعی آموزشی و راه‌اندازی پویش‌های مردمی مختلف را در بر می‌گیرد.
بتول معلم افزود: به منظور ارایه موثر خدمات اجتماعی و آموزشی، نرم افزار تخصصی خدمات اجتماعی با عنوان "شیرازبان" تهیه شد که قابلیت ارایه خدمات را در ابعاد و قالب های متنوع و سطحی گسترده و حرفه ای دارد.
وی ادامه داد: به منظور ارایه خدمات تخصصی آموزشی ستاد تولید محتوای اجتماعی در سرای محله درکی از اوایل اسفند ماه تشکیل شده که تاکنون بیش از ۱۰۰ محصول آموزشی منتشر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا