آخرین اخبار کرونا در شرق گلستان


آخرین اخبار کرونا در شرق گلستان

گنبدکاووس - ایرنا - توزیع 30 هزار ماسک در مینودشت، تداوم تعطیلی میدان دام گنبد تا 22 فروردین، پلمب 32 واحد صنفی متخلف در کلاله و توزیع بسته‌های بهداشتی و غذایی بین سیل‌زدگان مراوه‌تپه از مهمترین اخبار کرونایی روز چهارشنبه شرق گلستان است.

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان گفت: در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و کنترل خودروهای ورودی و خروجی به ۲ شهرستان گنبدکاووس و مراوه‌تپه، هفت ایستگاه توسط ماموران این یگان نظامی از روز هشتم فروردین برپا شده و فعالیت آنها تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت.

سرهنگ محمدرضا سراوانی افزود: این ایستگاه‌ها در سه راهی داشلی برون، دو راهی آق بند، سه راهی تنگلی به مرز اینچه برون، خروجی آق قلا به مرز اینچه برون، جاده کرند، خروجی مراوه‌تپه به گنبد و نزدیک کارخانه ید در جاده گنبد راه اندازی شده است.

**

فرمانده سپاه مینودشت گفت: قرارگاه زیستی امام رضا(ع) سپاه این شهرستان با هدف مقابله با ویروس کرونا در قالب چهار کمیته و ۱۶۰ گروه جهادی مشغول به فعالیت است.

سرهنگ یعقوب مصطفی‌لو افزود: تولید و توزیع ۳۰ هزار عدد ماسک، ۵۰ عدد گان بیمارستانی و ۲۰ هزار عدد دستکش لاتکس و توزیع ۳۲۵ سبد موادضدعفونی کننده از شاخص ترین اقدامات این قرارگاه تاکنون است.

**

فرماندار گنبدکاووس اعلام کرد:‌ بنابر تصمیم ستاد مقابله با کرونا شهرستان با هدف پیشگیری و قطع زنجیره انتقال این بیماری، تعطیلی میدان دام گنبد تا ۲۲ فروردین ادامه خواهد داشت.

عبدالقدیر کریمی افزود: تاکسی‌های تلفنی گنبدکاووس در روز ۱۳ فروردین حق جابجایی شهروندان را ندارند و در صورت رعایت نکردن، خودرو آنان توقیف و پنج میلیون ریال جریمه خواهد شد اما در موارد ضروری در ورودی‌های شهر تاکسی‌های زرد برای جابجایی شهروندان مستقر است.

**

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراوه‌تپه گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برای حفظ سلامتی مردم ورودی پارک جنگلی کمرلی، چشمه بوغور، اوودن جنگل عرب لاله گون، جنگل آق امام و سوجق و تفرجگاه‌های مرتعی در این شهرستان تا ۲۲ فروردین مسدود است.

فرشید رحمانی افزود: تمام نیروهای اداری و حفاظتی اداره با استقرار در پارک‌های جنگلی و تفرجگاه‌های مرتعی با نصب بنرهای هشدار دهنده از ورود مردم و گردشگران جلوگیری می‌کنند.

وی گفت: این شهرستان مرزی ۲۶۴ هزار هکتار عرصه‌ منابع طبیعی دارد که از این مقدار ۴۷ هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع است.

**

فرمانده انتظامی کلاله گفت: از ابتدای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در چند مرحله ۲ هزار و ۲۰۰ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفته و ۳۲ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات با دستور قضایی پلمب شد.

سرهنگ سید خلیل هاشمی افزود: طرح تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی با همکاری اداره صمت و اتاق اصناف همچنان ادامه خواهد داشت و شهروندان در صورت مشاهده تخلف صنفی موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

**

فرماندار مراوه تپه گفت: بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته و یک ماهه و نان مورد نیاز روزانه میان ۲۵ خانوار سیل‌زده این شهرستان توزیع شد.

امانگلدی ضمیر افزود: بسته‌های بهداشتی هم توسط هلال احمر با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در میان سیل‌زدگان این شهرستان توزیع شد.

وی ادامه داد: با تاکید استاندار گلستان احداث واحدهای مسکونی جدید بزودی آغاز می‌شود.

بارندگی شدید دوشنبه شب و وقوع سیل در محل زندگی عشایر مستقر در مراوه‌تپه منجر به قطع راه دسترسی برخی روستاهای این شهرستان و وارد آوردن خسارت به برخی خانه‌ها، تلف شدن ۳۸۳ راس دام شد.

**

فرماندار گالیکش از فعالیت ۵۶ کارگاه تولید ماسک در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از پنج هزار ماسک به صورت روزانه در این کارگاه‌ها تولید و میان شهروندان توزیع شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟