نعمتی: هیات رییسه مجلس در تلاش برای برگزاری جلسات صحن در هفته آینده است


عضو هیات رئیسه مجلس گفت: اعضای هیات رئیسه مجلس در تلاش هستند تا جلسات صحن مجلس را در هفته آینده به صورت حضوری برگزار کنند.

آفتاب‌‌نیوز :

بهروز نعمتی با اشاره به نامه انتقادی برخی نمایندگان و ادعای عدم برگزاری جلسات علنی مجلس در شرایط کرونایی، گفت: هیات رئیسه مجلس چندین جلسه برگزار کرد و در همه جلسات، موضوع برگزاری صحن علنی مطرح شد و تصمیم گرفتیم جلسات را تشکیل دهیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: بار اول آقای نمکی نامه ای نوشتند جلسات تشکیل نشود، ما باز اصرارکردیم صحن تشکیل شود که نهایتا هیات رئیسه جلسه ای حضوری با وزیر بهداشت و رئیس مجلس تشکیل داد که در نهایت دکتر نمکی به عنوان رئیس ستاد مبارزه با کرونا تاکید کرد که صحن علنی بنا به ملاحظات پزشکی تشکیل نشود.

نعمتی: هیات رییسه مجلس در تلاش برای برگزاری جلسات صحن در هفته آینده است

وی تاکید کرد: این موضوع در جلسه بعدی هیات رئیسه مطرح و تصمیم بر این شد که در حال حاضر با توجه به شرایط و با وجوداینکه امکانات لازم مهیا نیست جلسات را با استفاده از فناوری دیجیتالی برگزار کنیم. بر همین اساس تصمیم گرفته شد که جلسات صحن با استفاده از این امکان برگزار شود، بار اول حدود ۹۷ نفر از نمایندگان در مجلس غیر حضوری شرکت کردند و این روش ایراداتی داشت که بر طرف شد.

نعمتی با بیان اینکه مجددا یعنی حدود ۱۰ روز پیش هیات رئیسه تشکیل جلسه داد، گفت: دوباره اصرار کردیم که روز ۱۰ فروردین صحن جلسه حضوری داشته باشد، تقسیم کاری بین اعضای هیات رئیسه صورت گرفت به نحوی که هر عضو هیات رئیسه تعدادی از نمایندگان را برای حضور در جلسه روز دهم فروردین مطلع کند، بنده مسئولیت اطلاع رسانی به نمایندگان سه استان را بر عهده داشتم که در واقع ۳۵ نماینده را مطلع کردم، سایر اعضای هیات رئیسه هم به نمایندگان دیگر خبر دادند.

این نماینده مردم در مجلس دهم عنوان کرد: در جلسه هیات رئیسه پروتکل هشت ماده ای مطرح شد تا تمهیدات بهداشتی صورت گیرد، صندلی ها را مشخص کردیم. از جایگاه تماشاچیان برای حضور نمایندگان استفاده شده بود، صندلی ها یک در میان و به شکل مخالف لحاظ شد تا نمایندگان کنار هم یا پشت سر هم نباشند. با این حال دکتر نمکی به عنوان مسئول ستاد کرونا مجدد نامه ای را نوشتند که در رسانه ها و صدا و سیما منعکس شد و به مجلس ارسال کردند که مجددا با تشکیل جلسات مخالفت صریح کردند.

وی ادامه داد: به دنبال این مسئله جلسه غیر علنی با استفاده از فناوری دیجیتالی برگزار شد که حدود ۱۵۰ نفر از نمایندگان در این جلسه شرکت کردند و متاسفانه تعدادی دیگر در این جلسه حضور پیدا نکردند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: به این امر قانع نشدیم، هیات رئیسه مجدد تشکیل جلسه داد و بنا شد که ۱۹ و ۲۰فروردین یعنی سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده جلسات صحن برگزار شود.

این عضو هیات رییسه مجلس گفت: هیات رئیسه در این زمینه بالغ بر هشت جلسه داشته تا بتوان به هر ترتیبی که شده جلسات صحن برگزار شود تا مجلس بتواند بر شرایط کشور نظارت بیشتری داشته باشد. حتی در جلسه دهم فروردین قرار بود وزرای بهداشت و درمان و کشور در صحن حضور داشته باشند اما ستاد ملی مبارزه با کرونا این اجازه را نداده بود.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه هیات رئیسه خود را موظف می داند ترتیبی اتخاذ کند تا جلسات صحن برگزار شود، افزود: همچنین در جلسات هیات رئیسه پیشنهاد دادم که صحن در محلی دیگر از جمله سالن شهید افراسیابی یا سالن شهید شیرودی و یا سالن شهدای هفتم تیر با همه تمهیدات برگزار شود، اما جمع بندی این شد که امکانات لازم در این محل ها وجود ندارد و جلسه در ساختمان بهارستان برگزار شود.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روزهای اول شیوع ویروس کویید ۱۹، شماری از نمایندگان مشکوک به کرونا بودند یا کرونا داشتند و در نهایت ابتلای ۲۳ نفر قطعی اعلام شد، البته علاوه بر این تعداد، مطلع شدیم ۴ نماینده دیگر نیز به این بیماری مبتلا شده اند. با وجود چنین شرایط و ابتلای نمایندگان به بیماری، هیات رئیسه در تلاش است که جلسات صحن در هفته آینده حضورا برگزار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها