تخصیص بیمه بیکاری به صنوف فرهنگی، هنری خراسان جنوبی


تخصیص بیمه بیکاری به صنوف فرهنگی، هنری خراسان جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تخصیص بیمه بیکاری به صنوف فرهنگی، هنری استان که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده‌اند، خبر داد.

ناصر نبی زاده با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا، فعالیت صنوف مختلف فرهنگی و هنری استان را تعطیل کرده است، اظهار کرد: در این راستا به کارکنان موسسات فرهنگی هنری، چاپخانه‌ها، کانون‌های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه‌های هنری و سایر صنوف فرهنگی هنری که صرفا به علت شیوع کرونا از کار بیکار شده‌اند و کارگاه آنان تعطیل شده و یا زیر یک سال سوابق بیمه در سال 98 دارند، بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، وی بیان کرد: در راستای ماده 2 و بند ب ماده 6 قانون بیمه بیکاری این دسته از صنوف در صورتی که دارای کد کارگاهی هستند، باید ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس https://bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام اولیه را انجام دهند تا مهلت 30 روزه آنان به پایان نرسد، اضافه کرد: تمام مشاغلی که به صورت مستقیم به واسطه شیوع کرونا مجبور به تعطیلی شده و کارگران آنان بیکار شده‌اند، شامل قانون بیمه بیکاری خواهند شد و کسانی که در سامانه فوق ثبت‌نام می‌کنند حتما علت بیکاری را گزینه حوادث غیرمترقبه انتخاب کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: برابر مقررات تامین اجتماعی، لزوما بیمه شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی بوده‌اند مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند و اشخاصی که به صورت خویش فرما بیمه شده‌اند(مثل بیمه شدگان صندوق هنر) مشمول این طرح نیستند.

نبی زاده از ادامه تعطیلی مجتمع‌های فرهنگی هنری استان و توقف فعالیت‌های فرهنگی هنری خبر داد و یادآور شد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، باید تمامی توصیه های بهداشتی را جدی گرفت و با در خانه ماندن به قطع این زنجیره کمک کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول