کنترل کرونا با بهره‌گیری از ادبیات و هنر


کنترل کرونا با بهره‌گیری از ادبیات و هنر

نویسنده و کاریکاتوریست دشتستانی گفت: در شرایطی که جهان با بحران بزرگی همانند کرونا دست و پنجه نرم‌ می کند به شیوه های مختلفی می توان اذهان عمومی را به راهکارهای پیشگیرانه جلب و از همه گیر شدن این بیماری جلوگیری کرد که یکی از این شیوه ها بهره‌گیری از ادبیات و هنر است.

علیرضا احمدی خرم در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: در این شرایط کرونایی توجه به پویش ماندن در خانه و جدی گرفتن هشدارها و توصیه های متخصصان و پزشکان و مسئولان اهمیت بسیار بالایی دارد.

وی درباره اثر جدیدش بیان کرد: محور کار پرهیز از سفر است، کارتون هنری است که با زبانی روان و ساده به بیان مفاهیم می پردازد و سعی دارد به شکلی همه فهم ایده خود را منتقل کند.

این هنرمند تاکید کرد: در شرایطی که جهان با بحران بزرگی همانند کرونا دست و پنجه نرم‌ می کند به شیوه های مختلفی می توان اذهان عمومی را به راهکارهای پیشگیرانه جلب و از همه گیر شدن این بیماری جلوگیری کرد. یکی از این شیوه ها بهره‌گیری از ادبیات و هنر است که کارتون در میان هنرهای تجسمی از موثرترین شیوه ها برای ارتقای دانش عمومی نسبت به کرونا است و می تواند توصیه های آموزشی و بهداشتی و مخاطرات فردی و اجتماعی کرونا را به زبانی موجز و نمادین بیان کرده و برای این کار از درون مایه طنز بهره گیرد.

احمدی خرم اظهار کرد: در این‌ کارتون هدف این بوده که با محور قرار دادن فرشته مرگ، خودرو، کروناویروس و فردی که قصد سفر دارد تلنگری به کسانی زده شود که این روزها به هشدارهای سراسری در خصوص پویش ماندن در خانه توجهی ندارند و بار زیادی بر دوش مجموعه بهداشتی درمانی کشور و عموم مردم قرار می دهند و ناآگاهانه زمینه فراگیر شدن این بیماری را فراهم می کنند.

هنرمند دشتستانی تصریح کرد: کرونا تهدید بزرگی است که باید با همبستگی ملی و تعهد و احساس مسئولیت همگانی آن را مهار کرد.

کنترل کرونا با بهره‌گیری از ادبیات و هنر

به گزارش ایسنا، "علیرضا احمدی خرم" هنرمند کاریکاتوریست و نویسنده متولد سال ۱۳۶۱ در شهر برازجان است که کار هنری خود را از سال ۱۳۷۲ به شکل خودجوش آغاز کرده و برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی کارتون و کاریکاتور و شرکت در نمایشگاه های گروهی کشوری و استانی، کسب عناوین برتر کشوری، استانی و شهرستانی در گرایش کارتون و کاریکاتور، چاپ کتاب، فعالیت مطبوعاتی و... از سوابق این هنرمند خلاق و خوش ذوق است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟