توقیف محموله جوجه و پلمب اصناف غیرضرور در آستارا


توقیف محموله جوجه و پلمب اصناف غیرضرور در آستارا

آستارا - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی آستارا از کشف و توقیف 13 هزار قطعه جوجه زنده فاقد مجوز حمل و پلمب سه واحد صنفی غیرضرور، برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا خبر داد.

سرهنگ محمد نمازی روز چهارشنبه اظهار کرد: جوجه ها امروز در ایستگاه بازرسی قلعه محور اردبیل-آستارا از یک دستگاه کامیون کشف و یک متهم ۳۱ ساله در این رابطه به دادگاه معرفی شد.

وی ادامه داد: خودرو به دلیل حمل محموله قاچاق و فاقد مجوز، توقیف شد و جوجه ها به ارزش یک میلیارد ریال، به شبکه دامپزشکی آستارا تحویل داده شدند.

فرمانده نیروی انتظامی آستارا گفت: روز گذشته سه واحد صنفی غیرضرور و بی توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا پلمب شد و سه متصدی آنها در صورت فعالیت مجدد، به دادسرا معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: بازرسی از واحدهای صنفی برابر دستورالعمل تعطیلی صنوف غیرضرور برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ادامه دارد و بازاریان، به منظور قطع زنجیره گسترش ویروس، با مراکز بهداشتی و نیروی انتظامی بیشتر همکاری کنند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۹۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و بیش از پنج هزار واحد صنفی در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو