خدمات دانشگاه رازی کرمانشاه را غیرحضوری دریافت کنید


خدمات دانشگاه رازی کرمانشاه را غیرحضوری دریافت کنید

کرمانشاه- ایرنا- مدیر آزمایشگاه تخصصی معماری سازمانی دانشگاه رازی از راه‌اندازی «میز خدمت الکترونیک» و طرح «مدیریت فرآیندها» در این دانشگاه خبر داد و گفت: هدف از اجرای این 2 طرح، تسهیل دسترسی به خدمات متنوع دانشگاه به صورت غیرحضوری است.

«فرهاد مردوخی» روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: آزمایشگاه معماری سازمانی طرح پژوهشی مدیریت فرآیندها را با حمایت دانشگاه انجام داد که در این طرح به مدل‌سازی، استانداردسازی و بهبود مستمر فرآیندها پرداخته شده و در کنار آن سامانه میز خدمت الکترونیک برای دسترسی به مخاطبین دانشگاه فراهم شده است.

وی افزود: سامانه مدیریت فرآیندها به بحث شناسایی، مدل‌سازی و استانداردسازی فرآیندها می‌پردازد تا بتوانیم بعد از استانداردسازی نسبت به بهبود و اصلاح مستمر آن‌ها اقدام کنیم، در این طرح پژوهشی تمام فرآیندهای دانشگاه رازی شناسایی و با صاحبان فرآیند بیش از ۳۰۰ جلسه برگزار کردیم تا با کمک همدیگر فرآیندها را مدل و استاندارد کنیم.

مردوخی با اشاره به مدل‌سازی فرآیندهای دانشگاه در بستر نرم‌افزاری افزود: حدود ۱۵ فرآیند مختلف در بستر نرم افزاری اتوماسیون اداری به صورت عملیاتی پیاده‌سازی شد، در نتیجه این مهم بسیاری از امور جاری در اتوماسیون اداری همچون پیگیری نامه‌ها، اخذ ماموریت، طی فرآیند طرح‌های تحقیقاتی، آزمایشگاه‌ها، تعمیر دستگاه‌ها و... در بستر این نرم افزار قابل انجام است.

مدیر آزمایشگاه معماری سازمانی دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به تاکید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بر ایجاد میزخدمت در سازمان‌ها و ادارات، گفت: بیشتر دستگاه‌های اجرایی در پاسخ به این نیاز یا یک میز خدمت به صورت فیزیکی در محل دستگاه ایجاد کردند و یا در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی، اطلاع رسانی خدمات در پورتال آن سازمان انجام می‌شود اما در سامانه میزخدمت الکترونیک دانشگاه رازی یک نقطه متمرکز برای دسترسی خدمات دانشگاه فراهم کرده‌ایم.

مردوخی اظهار داشت: این سامانه هم‌اکنون به آدرس Khedmat.razi.ac.ir در دسترس قرار دارد و امکان دسترسی و اطلاع‌رسانی تمام خدمات دانشگاه به صورت یکجا فراهم شده است، هم اکنون تمام خدماتی که در دانشگاه احصا و شناسنامه‌دار شده‌اند در این سامانه اطلاع‌رسانی شده و به صورت موضوعی مخاطبان می‌توانند به اطلاعات لازم در مورد این خدمات دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: به عنوان مثال برای خدمتی مانند صدور گواهی پایان تحصیلی، وقتی که متقاضی به این قسمت مراجعه می‌کند به طور مشخص شناسنامه‌ای وجود دارد که اطلاعات کافی و کامل را در مورد آن خدمت و این موضوع خواهد داد اما دسترسی به خدمات در میز خدمت الکترونیک اکنون فقط برای آن دسته از خدماتی فراهم شده که عملاً در سامانه‌های دیگر مانند سامانه گلستان و پورتال وجود ندارد به عنوان مثال ارتباط دانشجو با دانشگاه در خصوص موضوع کارآموزی که در واقع یکی از مشکلاتی است که دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه و دانشجو در این راستا باید با دانشگاه ارتباط داشته باشند یا امکان ارسال گزارش کار دانشجویان تحصیلات تکمیلی از دیگر قابلیت‌های میز خدمت الکترونیک است.

این عضو هیات علمی با اشاره به پیشگامی دانشگاه رازی در راه‌اندازی میز خدمت الکترونیک در استان و در سطح آموزش عالی گفت: این سامانه اکنون در وضعیت بهبود مستمر قرار دارد و در آینده بسیار نزدیک ضمن اینکه می‌توانیم از این طریق به تمام خدمات دسترسی پیدا کنیم ، امیدواریم یکپارچگی بین خدمات تمام سامانه‌های دیگر را نیز این طریق به وجود بیاوریم اما یکی از مزایای دیگر این سامانه امکان اطلاع‌رسانی و ارتباط با مخاطب به صورت یکپارچه است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت پرهیز از حضور در اجتماعات و اماکن مختلف گفت: با راه‌اندازی سامانه میز خدمت الکترونیک و امکان دسترسی مخاطبین به خدمات از راه دور در این شرایط، در کنار دیگر برنامه‌های دانشگاه همچون آموزش مجازی، دانشگاه رازی یکی از دانشگاه‌های برتر در حوزه ارایه خدمات الکترونیک در بین دانشگاه‌های کشور و نیز در بین دستگاه‌های اجرایی استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلیپ ترسناک مومو | چالش مومو | مومو ترسناک | فیلم ترسناک | مومو