سیزده بدری متفاوت با گشت و گذارمجازی


سیزده بدری متفاوت با گشت و گذارمجازی

کرج –ایرنا- امسال به دلیل آمدن ویروس کرونا زندگی روزمره و عید باستانی نوروز متفاوتی را گذرانیدم پس سیزده بدر را هم با گشت و گذار مجازی درخانه تجربه می کنیم.

ویروس کرونا با آمدنش روال طبیعی زندگی وعید باستانی ایرانیان را برهم زد، به گونه ای که دراین عید به سفررفتن و دید و بازدید نوروزی حتی با پدرومادر نه گفتیم پس بیائید با گشتن در فضای مجازی سیزده بدری به یاد ماندنی را برای اعضای خانواده رقم بزنیم.

هرسال آخرین روز از تعطیلات نوروز یعنی سیزده بدر را به دامن طبیعت و کوه و صحرا پناه می‌بردیم و ساعاتی را در کنار خانواده و جمع‌های دوستانه خانوادگی به گشت و گذار درجایی خوش آب و هوا و زیبای درون و برون شهری می‌گذراندیم.

امروزه از روزه سیزده به عنوان آشتی انسان با طبیعت نام می‌برند اما اگر سیزده بدرامسال را در خانه خود نمانیم ، سلامت جامعه به دلیل شیوع بیماری کرونا به خطر می افتد.

سیزدهمین روزازبهار همواره فرصتی برای باهم بودن‌ها و شادی‌ها و دیدار با فامیل‌ها و جمع شدن دور یک سفره و انجام بازی‌های جمعی بود، اما به ناچار امسال سیزدهمین روز از بهار را همنشین ویروس کروناهستیم که دربیرون از خانه در کمین سلامت خود و اعضای خانواده‌هایمان نشسته است.

البته این ویروس هرچند روزهای تلخ و طاقت‌فرسایی را برایمان به ارمغان آورد و همه را درخانه حبس کرد، اما فرصتی را برای طبیعت به وجود آورد که به دور از هیاهو و تخریب و بی مبالاتی انسان‌ها دوباره نفسی تازه کند.

هر ساله طبق عادت برای پاسداشت از سنت‌های گذشته ونیاکان خود خانه را به قصد گشت و گذاردرطبیعت زیبای الهی ترک می‌کردیم که به دلیل بی توجهی گردشگران به طبیعت شاهد خسارت‌های جبران‌ناپذیر به طبیعت می شدیم .

سیزده بدر هرچند که در تقویم ما ایرانی‌ها به عنوان روز آشتی با طبیعت نامگذاری شده اما متاسفانه طبیعت بیشترین صدمات و خسارت‌ها را در این روز متحمل می‎شود، اما امسال با آمدن کرونا، طبیعت در روز سیزده بدرجانی دوباره می‌گیرد به گونه ای که می توان از این رخ داد به عنوان جشن طبیعت یاد کرد.

گشت و گذارمجازی

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: گردشگری مجازی یک صنعت نوپا در حوزه گردشگری است که با توجه به توسعه ابزارهای مدرن ارتباطی و اپلکیشین‌ها،این بخش از صنعت گردشگری در جهان مورد توجه قرار گرفته است.

دکترسالار قاسمی با اشاره به اینکه سیزده بدررا در خانه می مانیم، اظهارداشت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا ، رفت وآمد به جاذبه‌های گردشگری در استان های کشوررا نداشتیم و به همین دلیل به گردشگری مجازی روی آوردیم.

وی تصریح کرد: امروز را می توان با گشت و گذار در گردشگری مجازی به هر استانی که می خواهیم سفر کنیم و سیزده بدر را در آنجا بگذرانیم.

وی اضافه کرد: اجرای پویش " در خانه بمانیم" این فرصت را بوجود آورد تا خانواده ها از طریق فضای مجازی از جمله در حوزه آموزشی، تربیتی، خانوادگی ، فرهنگی و اجتماعی انس بیشتری بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: یکی از گزینه های انتخابی پرکردن اوقات فراغت خانواده در روز سیزده بدر می تواند در گشت و گذار مجازی رقم زده شود.

وی بیان داشت: در این سفر مجازی می توان تمام جذابیت های گردشگری هر استانی را که انتخاب می کنیم را به تماشا بنشینیم و بر اطلاعات فردی خود در بخش تاریخی، مردم شناسی، آیین کهن ایران نیز بیفزاییم.

قاسمی تاکید کرد: ایرانیان که سیزده فرودین را روز طبیعت می دانند و برای بدرقه تعطیلات نوروزی هر ساله در دورهمی های پرجمعیت به دل طبیعت می رفتند اما امروز به دلیل قطع چرخه انتقال ویروس کرونا در خانه می مانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...