طرح فاصله گذاری اجتماعی تا 20 فروردین در هرمزگان ادامه دارد


طرح فاصله گذاری اجتماعی تا 20 فروردین در هرمزگان ادامه دارد

بندرعباس- ایرنا- استاندار همزگان گفت: اعمال محدودیت ها در تردد و تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، بازارها و فعالیت ادارات با یک سوم نیروها در قالب طرح فاصله گذاری اجتماعی برای کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا تا 20 فروردین در استان ادامه دارد.

فریدون همتی سه شنبه شب در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: فعالیت مشاغل، صنوف و واحدهای تولیدی اقلام ضروری، استمرار خواهد داشت و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

وی ادامه داد: با رعایت اصول بهداشتی و همکاری مردم با ماندن در خانه و همچنین مجموعه اقدامات طرح فاصله گذاری اجتماعی، روند بیماری کرونا در استان هرمزگان مدیریت شده است.

همتی تصریح کرد: در قالب این طرح تردد افراد غیر ساکن در داخل استان ممنوع است و اجازه هیچگونه سفر جدیدی داده نخواهد شد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: بوستان ها، تفرجگاه ها و مراکز تفریحی تا اطلاع بعدی تعطیل خواهد بود و برگزاری هرگونه مراسم که موجب تجمع افراد شود، اعم از رسمی و غیر رسمی ممنوع است.

همتی با اشاره به برگزاری جلسات منظم و مکرر ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان، افزود: تمام اعضای ستاد استانی با مسوولان متناظر ملی به شکل مستمر ارتباط دارند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر همکاری هر چه بیشتر مردم به منظور قطع زنجیره کرونا، گفت: خوشبختانه تجهیزات بیمارستان و داروهای مورد نیاز برای مقابله با کرونا در استان تامین شده و نیروهای بهداشت و درمان با تمام توان پای کار هستند.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تا روز ۱۲ فروردین ماه ۱۹۸ نفر در استان هرمزگان به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این شمار ۱۵ نفر جان خود را از دست دادند و هفت نفر بستری هستند و مابقی ترخیص شدند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به ۱۹۹ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتقال کووید ۱۹ به صورت فرد به فرد و راه‌های احتمالی آن از طریق انتشار از راه هوا، تماس نزدیک با انسان مبتلا و دست زدن به وسایل آلوده است.

مهمترین راه برای پیشگیری از ابتلا و قطع زنجیره شیوع ، پرهیز از حضور در تجمعات و ترددهای غیر ضروری ، ماندن در خانه ، توجه به توصیه های بهداشتی و رعایت اصول ،تعطیلی صنوف غیرضرور و دوری از ترس و اضطراب ذکر شده است.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق