بیش از 105 میلیون لیتر نفتگاز در کردستان مصرف شد


بیش از 105 میلیون لیتر نفتگاز در کردستان مصرف شد

سنندج - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان از آمادگی این شرکت برای اجرای طرح الکترونیکی توزیع سوخت ادوات کشاورزی و مصرف بیش از 105 میلیون لیتر نفتگاز در این بخش در سال گذشته خبر داد.

عبدالله گیتی‌منش روز چهارشنبه اظهار داشت: مصرف سوخت بخش کشاورزی در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن، ۱۰ درصد رشد داشت و سه میلیون لیتر سوخت توسط چاه‌های مجاز کشاورزی مصرف شد.

وی با بیان اینکه ۱۱۵ میلیون لیتر سوخت برای بخش کشاورزی کردستان در سال ۹۹ تخصیص یافته است، افزود: این کار در راستای ارائه خدمات مطلوب به کشاورزان استان و با هماهنگی و تعامل با سازمان جهاد کشاورزی و کمیسیون برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی متطقه کردستان با بیان اینکه میزان سهمیه تخصیص یافته بر اساس سطح زمین زیر کشت و تعداد ادوات کشاورزی انجام گرفته است، یادآور شد: از این میزان سهمیه ۶ میلیون لیتر آن برای واحدهای تولیدی و مرغداری‌ها اختصاص یافته که در چند سال اخیر بیشتر این واحدها نسبت به گازکشی اقدام کرده‌اند.

گیتی‌منش اضافه کرد: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و آب و هوای استان ۱۰ درصد نیز به عنوان ذخیره مازاد بر سهمیه تعیین شده برآورد شد تا در صورت نیاز به بخش کشاورزی استان تحویل داده شود.

وی با اشاره به اهمیت طرح پلاک گذاری ادوات کشاورزی در استان به فعالیت بیش از ۲۹ هزار دستگاه تراکتور و کمباین اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۹۹ برای این بخش ۱۰۹ میلیون لیتر سوخت برآورد شده است.

در حال حاضر ۷۷ باب جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و ۵۲ جایگاه سی ان جی در کردستان به مردم خدمات می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403