نقش ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهربابک برای مقابله با کرونا


نقش ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهربابک برای مقابله با کرونا

کرمان - ایرنا - بسیج و سپاه پاسداران به‌ عنوان نهادی دلسوز که خود را سپر بلای مردم می‌داند همواره در کنار مردم این مرز و بوم بوده و این همراهی به‌ ویژه در هنگام مصائب و بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و غیره برجسته و مشهودتر است و در این دوران این نهاد تاثیرگذار در شهربابک خوش درخشیده است.

به گزارش ایرنا، در این شرایط که دنیا در معرض شیوع ویروس کرونا قرار گرفته، اقدامات تاثیرگذاری برای مقابله با این بیماری از سوی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شهربابک انجام شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهربابک روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین سال جدید، برخی اقدامات بسیج و سپاه این شهرستان را برشمرد و گفت: اطلاع رسانی در مورد خطر کرونا و ماندن در خانه با ماشین بلندگو دار در تمام محلات و کوچه های شهرستان به مدت یک هفته در ۲ نوبت صبح و عصر، توزیع بروشور آموزشی در مورد بیماری منحوس کرونا به تعداد پنج هزار برگ از جمله اقدامات این نهاد است.

سرهنگ حسین امیری با بیان اینکه تهیه و انعکاس کلیپ از هشدارهای رییس مرکز بهداشت، آموزش های پیشگیری در فضای مجازی و همچنین تکذیب شایعات از دیگر فعالیت های انجام شده است اظهار داشت: کنترل عبور و مرور با ایجاد پست های ایست و بازرسی به منظور مقابله با شیوع کرونا در مبادی ورودی شهر به صورت سه شیفت ۲۴ ساعته در میدان چهارده معصوم، ورودی شهر خورسند، ورودی از سمت سهراب و اشکور، ورودی شهر خاتون آباد، جوزم و دهج، استبرق، آبدر با بکارگیری ۶۰۰ نیروی بسیجی نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی به ارسال پیامک های شهرستانی با موضوع پیشگیری و نصب بنرهای آموزشی توسط ناحیه مقاومت بسیج شهربابک اشاره کرد و افزود: ضدعفونی و گندزدایی معابر، اماکن و ساختمان‌های سطح شهر و همچنین مناطق شلوغ و پرتردد با ظرفیت ۳۰ نفر نیروی بسیجی نیز از دیگر فعالیت های انجام شده سپاه این شهرستان است.

سرهنگ امیری به ضدعفونی عابربانک‌ها و pos فروشگاه های شلوغ و بررسی و رصد ترددهای غیربومی در شهربابک اشاره کرد و بیان داشت: شناسایی افراد غیربومی میهمان در شهربابک و شناسایی افراد بومی که از شهرهای آلوده به ویروس به این شهرستان آمده اند و نیز رصد اماکن پرازدحام و غیرمجاز که در این ایام موظف به رعایت نکات بهداشتی بوده اند، از اقدامات سپاه است.

وی از راه اندازی کارگاه دوخت ماسک به تعداد سه هزار ماسک در روز و تولید روزانه هزار عدد دستکش یکبار مصرف خبر داد و تصریح کرد: ۱۵ هزار عدد ماسک طبی و ۲۵۰ بسته کمک معیشتی بین افرادی که به دلیل شیوع کرونا دچار مشکلات حاد اقتصادی شدند توزیع شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهربابک ضمن قدردانی از مردم ولایتمدار این شهرستان به دلیل همراهی در انجام اقدامات پیشگیرانه ابراز امیدواری کرد: همانطور تاکنون خدمت گذاران خود در این شهرستان را یاری کرده اید تا پایان و نابودی این ویروس نیز همچنان همراه ما باشید.

شهربابک در ۲۴۰ کیلومتری کرمان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !