تولید نیروگاه برق آبی مغان افزایش می‌یابد


تولید نیروگاه برق آبی مغان افزایش می‌یابد

اردبیل - ایرنا - کارشناس بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات برق آبی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در سال جدید که از طرف مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نامگذاری شده، برای افزایش تولید نیروگاه برق آبی مغان تلاش خواهد شد.

مظفر واثق روز چهارشنبه افزود: برای تحقق جهش تولید استفاده از محوطه اطراف نیروگاه و بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی و سلول‌های خورشیدی جهت تولید برق مدنظر است.

وی با بیان اینکه با اخذ تخصیص آب بیشتر از شبکه آبیاری مغان افزایش تولید و جهش تولید را شاهد خواهیم بود، اظهارداشت: برای ارتقای سیستم و جلوگیری از تریپ نیروگاه که در نبود آشغالگیر ورودی نیروگاه دچار قطع ناگهانی و قطع تولید برق می‌شد، آشغال جمع‌کن و سایر تجهیزات متعلقه نصب می‌شود.

او گفت: تولید برق از نیروگاه برق آبی مغان در سال ۱۳۹۸ به میزان ۵۸.۵۰ گیگاوات ساعت بود که در مقایسه با تولید سال ۱۳۹۷ که به میزان ۵۶.۳۰ گیگاوات ساعت بود، افزایش تولید را به دنبال داشته است.

نیروگاه برق آبی مغان با ظرفیت نامی ۱۳ مگاوات با ۲ واحد نیروگاهی ۶.۵ مگاواتی در پایین دست دریاچه شهید غفاری شبکه آبیاری و زهکشی مغان با استفاده نیاز آبیاری شبکه مغان احداث شده و در حال بهره‌برداری می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا