آرامش ما در گروی رضایت از خدا و امام زمان(عج) است/ افراد شاکر به دیگران انرژی مثبت می‌دهند


  آرامش ما در گروی رضایت از خدا و امام زمان(عج) است/ افراد شاکر  به دیگران انرژی مثبت می‌دهند

حجت‌الاسلام کرمی‌نیا با بیان‌اینکه یکی از عوامل آرامش ما این است که از خدا و ائمه راضی باشیم و آنها هم از ما راضی باشند، گفت: کسانی که همواره در حال ناله و یاس و عدم رضایت قرار دارند انرژی منفی را منتقل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام کرمی نیا شامگاه چهارشنبه، ۲۱ اسفند در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) گفت: بیشترین چیزی که نزد خداوند ارزش و اهمیت دارد توکل و رضا است.

این استاد حوزه علمیه افزود: رضا یعنی انسان به آنچه خداوند برای او مقدر می‌کند راضی باشد، مومنان حقیقی هم خود از خدا راضی هستند هم آنها از خدا راضی هستند، این باید برای ما مهم باشد که خداوند و اولیاء الهی از ما راضی باشند.

وی با بیان اینکه محور رضایت الهی در رضایت ائمه معصومین(ع)‌ است، تاکید کرد: بسیار مهم است که امروز امام زمان(عج) از ما راضی باشند آیا برای این امر کاری انجام دادیم.

حجت‌الاسلام کرمی نیا با بیان اینکه مومن باید به آنچه خداوند برای او مقدر کرده راضی باشد، اظهار کرد: یکی از اسباب آرامش ما این است که ما از خدا و ائمه معصومین(ع) راضی باشیم و آنها هم از ما راضی باشند.

وی افزود: برخی با رضایتی که از خداوند دارند انرژی مثبت را به خود و دیگران انتقال می‌دهند و همین امر سبب زندگی خوب برای آنها می‌شود، اما کسانی که همواره در حال ناله و یاس و عدم رضایت قرار دارند انرژی منفی را منتقل می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به داستانی از حضرت موسی(ع) گفت: حضرت از خداوند درخواست کرد که بهترین بنده خود را به او نشان دهد، خداوند شخصی را به او نشان داد که هیچ چیز حتی سلامتی هم نداشت و تنها چیزی که داشت بینایی او بود که آن را هم گرفت در حالی که اهل شکر بود.

حجت‌الاسلام کرمی نیا ابراز کرد: خداوند فرموده شاکران حقیقی نسبت به من بسیار کم هستند، در روایت آمده سه نشانه شکران واقعی شکر آگاهانه، ذکر بدون فراموشی نسبت به خدا، محبت به خداوند بدون ترجیح دادن احدی بر او است.

وی با بیان اینکه یکی از اوصاف حضرت زینب(س) همین رضایت او نسبت به خداوند است، گفت: در بالاترین فجایع و بلایا ایشان نسبت به خداوند رضایت داشتند، حضرت محبتی بر خداوند داشتند که در کربلا با آن همه بلا گفتند من جز زیبایی ندیدم.

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: شب عاشورا وقتی حضرت زینب(س) وداع امام حسین(ع) را شنیدند از هوش رفتند با این حال روز یازدهم وقتی امام حسین(ع) به شهادت رسیدند، فرمودند: خداوندا این اندک قربانی را از ما بپذیر، این سخن حضرت چنان بزرگ است که همه عقلا و بزرگان درباره آن شگفت‌زده ماندند. این رضایت حضرت زینب(س) از خدا را نشان می‌دهد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا