کشف 30 کیلوگرم گیاه بیلهر از قاچاقچیان سپیدان


کشف 30 کیلوگرم گیاه بیلهر از قاچاقچیان سپیدان

حوادث رکنا : متخلفان برداشت گیاه بیلهر در اراضی ملی سپیدان دستگیر شدند.

به گزارش رکنا ، متخلفان برداشت گیاه دارویی بیلهر در محاصره نیرو‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شهرستان سپیدان قرار گرفته و به دام افتادند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان گفت: پس از دریافت گزارش‌های مردمی و دوستداران طبیعت مبنی بر برداشت بی رویه گیاه بیلهر توسط افراد سودجو در منطقه رودشیر این شهرستان بلافاصله نیرو‌های منابع طبیعی به این منطقه اعزام و با کمین کردن در جاده خاکی در دل مرتع رودشیر علیا متخلفان را در حین برداشت این گیاه ارزشمند دارویی غافلگیر و دستگیر کردند.

سید عبداله بحرینی افزود:در این عملیات میزان ۳۰ کیلو گرم گیاه بیلهر از متخلفان کشف و ضبط و دو دستگاه خودرو نیز توقیف گردید.

وی افزود: پس از انتقال خودرو‌ها به پارکینگ پرونده تخلف تنظیم و متخلفان برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی ارجاع شدند.

بحرینی با هشدار جدی به قاچاقچیان و بهره برداران غیر مجاز گیاهان دارویی گفت: برداشت هر نوع گیاه دارویی و خوراکی مانند بیلهر، آنغوزه، بن سرخ... از مراتع و منابع ملی غیر قانونی بوده و در صورت مشاهده با متخلفان برابر مقررات و با جدیت برخورد خواهد شد.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده این گونه موارد مراتب را به تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند