از «تعطیلی زندان ویژه بدهکاران در لندن» تا «زمان حذف صفر از پول ملی»


از «تعطیلی زندان ویژه بدهکاران در لندن» تا «زمان حذف صفر از پول ملی»

موضوع اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان در این نوشتار به وقایع تاریخی سیزدهمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سیزدهمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

13 فروردین 1263، زندان لندن ویژه بدهکاران برای همیشه تعطیل شد و از آن پس هیچ فردی صرفا به خاطر داشتن بدهی پولی به زندان نیافتاد.

13 فروردین 1284، قطار قاهره ـ کیپ تاون که از شمال تا جنوب قاره آفریقا را طی می کند آغاز بکار کرد.

13 فروردین 1359، دولت انگلیس در اجلاسیه بازار مشترک اروپا در لوکزامبورگ پیشنهاد کرد که 9 کشور عضو این اتحادیه بلافاصله از خرید نفت ایران خودداری کنند و موافقتنامه های اقتصادی خود را با ایران به حال تعلیق درآورند.

13 فروردین 1379، گشت نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک فروند نفتکش حامل محموله نفتی عراق را در خلیج فارس توقیف کرد. این نفتکش حامل 2500 تن نفت قاچاق و غیرمجاز از مبدأ کشور عراق بود.

13 فروردین 1396، رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه رفروم پولی ایران حداقل دو سال دیگر زمان لازم دارد گفت: ارز جایگزین دلار باید نقش اساسی در تجارت خارجی داشته و از ثبات لازم برخوردار باشد. رئیس کل بانک مرکزی، توضیح داد: بدلیل انباشتی از تحریم های سالهای گذشته موجب شده تعداد صفر های اسکناس ها زیاد شود و حذف صفر در زمانی امکانپذیر خواهد که از ثبات و پایداری تورم تک رقمی اطمینان پیدا کنیم. وی با بیان اینکه شاید ظرف یکی دو سال آینده شرایط خوبی برای حذف صفر باشد، گفت: با توجه به روند تورم تک رقمی که شاهد آن هستیم، با استمرار این روند در دو یا سه سال دیگر شرایط برای حذف صفر فراهم می شود.

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و سایت روزنامک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دلنوشته و متن زیبا در مورد امام رضا (ع)