ممنوعیت‌های کرونایی؛ از رفتن به کوه تا برگزاری مراسم سیزده بدر


با توجه به همه گیری ویروس کرونا برگزاری مراسم سیزده بدر خارج از خانه اکیدا توصیه نمی‌شود.

ممنوعیت‌های کرونایی؛ از رفتن به کوه تا برگزاری مراسم سیزده بدر

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از فعالیت‌هایی که به طور عادی در زندگی روزمره افراد جریان داشت مختل شده و پزشکان و متخصصان اکیدا توصیه به ترک آن‌ها تا پایان اپیدمی کرونا می‌کنند در واقع اکنون با توجه به خطر حضور در اماکن عمومی و تماس با افراد دیگر، بهترین راه برای در امان ماندن از ابتلا به ویروس کرونا، ماندن در خانه و حفظ قرنطینه خانگی است؛ بنابراین انجام همه فعالیت‌های خارج از خانه باید محدود شود.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ فاصله یک متری در صف‌های نانوایی را رعایت کنید

جمال میرزایی متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که آیا در روز‌های کرونایی می‌توان به کوهنوردی رفت، گفت: کوه به خودی خود ناقل ویروس نیست؛ اما به دلیل این که افراد برای رفتن به کوه باید از مسیری عبور کرده و احتمالا در راه از مواد غذایی استفاده کنند، در حال حاضر کوهنوردی توصیه نمی‌شود.

او افزود: بهتر است مردم در خانه بمانند و با رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند. خروج از خانه به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: تشریح اقدامات معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی در مقابله با شیوع کرونا

سیزده را در خانه بدر کنید

ایرانیان طبق آداب و رسوم هر ساله، روز سیزدهم فروردین را در طبیعت و کنار خانواده می‌گذرانند. امسال با توجه به اپیدمی کرونا وضعیت نسبت به هر سال متفاوت است. برگزاری مراسم سیزده بدر در مکان‌های عمومی امسال می‌تواند فاجعه ایی به بار آورد که سال جدید را به کام افراد تلخ کند؛ بنابراین طبق توصیه متخصصان بهتر است سیزده بدر امسال را در خانه در کنار خانواده سپری کنید.

میرزایی در خصوص رفتن به طبیعت و پارک‌ها در روز سیزده بدر گفت: امسال از مردم خواهش می‌کنیم که سیزده خود را در خانه بگذرانند و از رفتن به مکان‌های عمومی اکیدا خودداری کنند. این ویروس در مکان‌های شلوغ و در تجمعات می‌تواند به سرعت همه گیر شده و افراد زیادی را مبتلا کند.

بیشتر بخوانید: در روزهای کرونایی؛ هیچ جا مثل خانه خود آدم نمی‌شود

متاسفانه با وجود توصیه‌های مکرر کارشناسان و متخصصان، مردم هنوز خطر کرونا را جدی نگرفته و در مکان‌های عمومی برای خرید حضور پیدا می‌کنند که این کار منجر به گسترش هر چه بیشتر این ویروس در کشور و ناتوانی در کنترل آن می‌شود.

امسال با توجه به وجود شرایط باید خرید مواد غذایی رو باز را به حداقل رسانده و از مواد غذایی بسته بندی شده استفاده کرد تا از سالم بودن آن مطمئن بود؛ نکته دیگر ضدعفونی مواد خریداری شده پس از ورود به خانه است تا جلوی انتقال ویروس به داخل خانه گرفته شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...