80 هزار بسته معیشتی بین محرومین خراسان رضوی توزیع شد


80 هزار بسته معیشتی بین محرومین خراسان رضوی توزیع شد

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون حدود 80 هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین خانواده‌های محروم این استان توزیع شده است.

علی رسولیان سه‌شنبه شب در حاشیه تهیه بسته‌های ارزاق عمومی برای محرومین حاشیه شهر مشهد طی گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این بسته‌ها با محوریت کمیته امداد امام خمینی (ره)، آستان قدس رضوی، سپاه پاسداران، اصناف و خیرین بین محرومین توزیع شده است.

وی ادامه داد: مردم و نهادهای استان علاوه بر اینکه در مبارزه با کرونا به دنبال تامین تجهیزات، وسایل پزشکی و سایر ملزومات لازم برای پیشگیری و مقابله با این بیماری بودند با همت خیرین و نیکوکاران استان به خانواده‌های محروم و کسانی که درآمد ثابتی نداشته یا وابسته به درآمدهای روزانه می‌باشند نیز کمک کرده‌اند.

وی گفت: در این راستا قبل از تعطیلات نوروزی پویش‌هایی با هدف کمک به خانواده‌های محروم در استان شکل گرفت و نهادها و دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، آستان قدس رضوی، شورای شهر، شهرداری، سپاه پاسداران و خیرین نیز اقداماتی را برای کمک به خانواده‌های حاشیه شهر انجام دادند.

رسولیان افزود: محوریت اقدامات مردمی حمایت از خانواده‌های محروم آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا در خراسان رضوی به کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار شد.

وی اظهار داشت: در این راستا تاکنون ۵۵ هزار بسته حاوی کمک‌های معیشتی و اقلام بهداشتی بین خانواده‌های محروم توزیع شده و این اقدام ادامه خواهد داشت.

وی ضمن دعوت از خیرین و نیکوکاران استان برای تامین اقلام مورد نیاز خانواده‌های محروم گفت: درصدد هستیم همه کالاهای مورد نیاز به ویژه کالاهای اساسی را با قیمت حدود ۵۰ درصد کمتر از قیمت بازار برای خانواده‌های محروم تامین کنیم.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: شکر، برنج، گوشت مرغ و سایر کالاهای اساسی که در اختیار استان قرار دارد به قیمت طرح تنظیم بازار و بسیار کمتر از قیمت رایج برای عرضه به خانواده‌های محروم تامین می‌شود و مسوولیت توزیع آن بر عهده کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

وی ادامه داد: هرچند نیکوکاران و موسسات خیریه خراسان رضوی می‌توانند به صورت جداگانه اقلام مورد نیاز خانواده‌های محروم را تامین کنند اما به منظور عدالت در توزیع کالاها، شناسایی محرومین واقعی و ایجاد توازن و بهره‌مندی خانواده‌های بیشتر پیشنهاد می‌کنم در این زمینه با کمیته امداد امام خمینی (ره) هماهنگی لازم انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !