کشت قراردادی پنبه در گلستان اجرا نمی‌شود/ واردات 100 تن بذر خارجی


کشت قراردادی پنبه در گلستان اجرا نمی‌شود/ واردات 100 تن بذر خارجی

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود امسال کشت قراردادی پنبه در گلستان اجرا شود اما تحت تاثیر بیماری کرونا این برنامه اجرایی نمی‌شود.

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی موسی خانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سال گذشته سطح کشت پنبه در استان گلستان با ۶۸ درصد افزایش نسبت به سال ماقبل به ۱۷ هزار و ۱۰۰ هکتار رسید.

وی افزود: تولید وش پنبه هم با ۱۱۵ درصد از ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن به حدود ۳۳ هزار تن رسید.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: از اواخر فروردین ماه امیال کشت پنبه در استان آغاز و تا اواخر خرداد ادامه می‌یابد و پیش بینی می‌کنیم امسال بین۲۵ تا ۳۰ هزار هکتار پنبه در استان کشت شود.

وی اضافه کرد: تاکنون حدود ۶۷۰ تن بذر بوجاری و تائید شده بین پنبه کاران استان گلستان توزیع شده و بنا داریم ۱۰۰ تن بذر خارجی پنبه را وارد و توزیع کنیم.

موسی خانی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰ تن از بذر خارجی پنیه وارد استان گلستان شده و تا آغاز فصل کشت مابقی هم وارد استان می‌شود، تصریح کرد: در راستای توسعه کشت پنبه در استان پیگیر اجرای کشت قراردادی پنبه در گلستان بودیم و با چند کارخانه نساجی در این خصوص مذاکره شده بود.

وی با یادآور شد: این برنامه و همچنین وارد کردن ماشین آلات میکانیزه برداشت پنبه توسط کارخانه‌داران، تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا به احتمال زیاد به تاخیر می‌افتد و امسال اجرایی نمی‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی