2 هزار خودرو از ورودی‌های استان خراسان رضوی بازگردانده شد


2 هزار خودرو از ورودی‌های استان خراسان رضوی بازگردانده شد

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تاکنون 2 هزار خودرو از ورودی‌های این استان بازگردانده شده‌ است.

به گزارش استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی دوشنبه شب در نشست وزیر کشور با استانداران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی افزود: در این راستا کنترل‌هایی در ۱۳۲ نقطه استان توسط هزار و ۹۸۰ نفر در سه نوبت کاری اعمال می‌شود.
وی ادامه داد: در اجرای این طرح ۴۵۷ راننده جریمه و ۲ هزار خودرو به مقاصد خود بازگردانده شده‌اند و همچنین ۴۹۸ واحد صنفی پلمب شده است.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح یاد شده ورود مسافر به این استان ۸۲ درصد کاهش داشته است گفت: در فروردین ماه امسال تلفات جاده‌ای نیز در این استان ۸۳ درصد، تصادفات ۷۰ درصد و مصرف سوخت ۴۸ درصد کاهش یافته است.
رزم‌حسینی افزود: اصناف مشهد نیز همکاری خوبی در این زمینه داشته و مشکلی در تامین مایحتاج مردم وجود ندارد.
وی با ارائه این پیشنهاد که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا پایان فروردین ماه تداوم داشته باشد ادامه داد: پزشکان بدون مرز وارد استان شده و قرار بر این است بر اساس مصوبه شورای تامین در مرز دوغارون اتباع بیگانه را مداوا کنند.
وی همچنین در حاشیه این نشست با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا مردم روز طبیعت نخواهند داشت، گفت: از شهروندان خراسان رضوی می‌خواهیم در این روز از منازل خود خارج نشوند چون محدودیت‌های ویژه‌ای اعمال خواهد شد.
استاندار خراسان رضوی در خصوص جزئیات این محدودیت‌ها افزود: بوستان‌ها تعطیل و توقفگاه‌ها بسته خواهند بود و در برخی خیابان‌ها و بولوارهایی که مردم از آنها برای نشستن استفاده می‌کردند، از این اقدام جلوگیری خواهد شد.
رزم‌حسینی تاکید کرد: شهروندان خود و ماموران نیروی انتظامی را در روز طبیعت به زحمت نیندازند و برای خودروهایی که از منازل خود خارج شوند، از طریق دوربین‌های شهری جریمه‌های لازم اعمال خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...