تصمیم گیری دولت نیوزیلند برای قصابی های حلال در دوران قرنطینه کرونایی


تصمیم گیری دولت نیوزیلند برای قصابی های حلال در دوران قرنطینه کرونایی

دولت نیوزیلند در حال تصمیم گیری در مورد مجوز برای باز نگه داشتن قصابی های حلال برای مسلمانان در دوران قرنطینه کرونایی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « tvnz»،دولت نیوزیلند در حال تصمیم گیری در مورد مجوز برای باز نگه داشتن قصابی های حلال برای مسلمانان در دوران قرنطینه کرونایی است.

این در حالی است که پیش از این قرار بود بر اساس مرحله چهارم اعمال محدودیت ها به منظور جلوگیری از شیوع کرونا در نیوزیلند همه قصابی ها و نانوایی ها تعطیل شوند.

اما برخی از تامین کنندگان گوشت حلال می گویند که مشتری هایشان نمی توانند از هیچ جای دیگری گوشت تهیه کنند و این برای آنها در دوره قرنطینه مشکل آفرین خواهد شد.

«شفیل خان» از قصاب هایی که در «اوکلند» زندگی می کند در این باره گفت:گوشت حلال مانند گوشت های دیگر در سوپرمارکت ها وجود ندارد و مسلمانان فقط می توانند از قصابی هایی که گوشت حلال می فروشند محصول مورد نظر خود را تهیه کنند.

وی افزود: به این ترتیب مسلمانان بیش از افراد دیگری که به دلیل شیوع ویروس کرونا در قرنطینه قرار می گیرند با مشکل تامین مواد غذایی خود مواجه می شوند بنابراین دولت باید فکری برای آنها بکند.

فروشندگان گوشت حلال در نیوزیلند می گویند که این مسئله نه تنها برای مسلمانان بلکه حتی برای جامعه یهودی و مسیحیان هم دارای اهمیت است چرا که بسیاری از آنها هم از گوشت حلال استفاده می کنند.

به همین خاطر وزارت تجارت، نوآوری و اشتغال اعلام کرده است که برای باز بودن قصابی های حلال در نیوزیلند تصمیم گیری خواهد کرد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی