از «امضای موافقتنامه اتمی ایران و آمریکا» تا «ثبت ضعیف‌ترین نرخ رشد اقتصادی قطر در یک دهه اخیر»


از «امضای موافقتنامه اتمی ایران و آمریکا» تا «ثبت ضعیف‌ترین نرخ رشد اقتصادی قطر در یک دهه اخیر»

موضوع اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان در این نوشتار به وقایع تاریخی دوازدهمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی دوازدهمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

12 فروردین 1356، موافقتنامه اتمی ایران و امریکا به امضا رسید.

12 فروردین 1357، صندوق بین المللی پول در جریان نشست عمومی خود «ریال ایران» را وارد گروه 16 پول مهم جهان کرد.

12 فروردین 1358، به فاصله 50 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از برگزاری رفراندوم سراسری‌، نظام جمهوری اسلامی ایران با اکثریت قریب به اتفاق آراء مردم تأسیس شد.

12 فروردین 1396، الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه گفت ایران علاقه مندی خود را به خرید 100 فروند هواپیمای مسافربری سوخو سوپرجت 100 (SSJ100) ابراز کرده است اما فعلا بر سر خرید 12 فروند از این نوع هواپیما توافق حاصل شده است.

12 فروردین 1397، ایران دوازدهمین بازار بزرگ خودرو در جهان شناخته شد و بیش از ۱.۷ میلیون دستگاه خودرو نو در ایران طی سال میلادی گذشته به فروش رسید.

12 فروردین 1398، رشد اقتصادی سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ قطر با کاهشی شدید در مقایسه با سال ۲۰۱۷ از ۱.۸ درصد به ۰.۳ درصد کاهش یافت. این ضعیف‌ترین رشد اقتصادی ثبت شده قطر از سه ماهه سوم سال ۲۰۰۹ است که تولید ناخالص ۱۵.۳ درصد کاهش یافت.

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و سایت روزنامک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس