خودکشی عجیب یک وزیر ایالتی در آلمان/ دلیل: فشار اقتصادی کرونا بر مردم


خودکشی عجیب یک وزیر ایالتی در آلمان/ دلیل: فشار اقتصادی کرونا بر مردم

نگرانی شفر برآورده کردن انتظارات مردم در دوره شیوع کرونا به ویژه از نظر کمک‌های مالی بود. او ناامید شده بود و احتمالا به همین دلیل به زندگیخود خاتمه داد.

در روز گذشته جنازه "توماس شفر" وزیر دارایی ایالت "هسن" آلمان در پیدا شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از دویچه‌وله، پلیس آلمان پس از پیدا کردن جسد توماس شفر در کنار مسیر قطار منطقه "ویسبادن" در شهر "هوخ‌هایم" دلیل احتمالی مرگ او را خودکشی اعلام کرد. این شهر در مسیر ریلی فرانکفورت- ماینتز واقع شده است.

جسد این سیاست‌مدار 54 ساله حزب دموکرات- مسیحی پس از گزارش شاهدان عینی پیدا شد. جسد در مرحله اولیه به دلیل شدت جراحات وارده قابل شناسایی نبود. حزب راست‌گرای دموکرات مسیحی به رهبری "آنگلا مرکر" صدراعظم آلمان فعالیت می‌کند. شفر به مدت دو دهه به عنوان نماینده این حزب در ایالت "هسن" فعال بود و در 10 سال گذشته سمت وزیر دارایی ایالت را بر عهده داشت.

بازرسان پس از تحقیقات محلی و بررسی محل پیدا شدن جنازه هویت وی را شناسایی کرده و خودکشی را احتمال مرگ عنوان کردند. پلیس از ارائه جزئیات بیشتر در این مورد خوداری کرد.

به گزارش روزنامه آلمانی "فرانکفورت آلگماین سایتونگ" این سیاست‌مدار قبل از پایان دادن به زندگی خود در یاداشتی دلیل خودکشی خود را اعلام کرده است.

"توماس شفر" وزیر دارایی ایالت "هسن"/ او به دلیل نگرانی ناشی از کرونا خودکشی کرد/ عکس: dpa Picture-Alliance

خودکشی عجیب یک وزیر ایالتی در آلمان/ دلیل: فشار اقتصادی کرونا بر مردم

به گزارش رسانه‌های محلی ایالت هسن، این سیاست‌مدار در روزهای گذشته به صورت مرتب در ملاء عام ظاهر شده و از کمک‌های مالی به مردم در دوره بحران کرونا صحبت کرده است.

شفر نسبت به ویروس کووید 19 به شدت نگران بود.

"فرانکفورت" پایتخت مالی آلمان در ایالت هسن قرار دارد که بزرگترین شهر این ایالت محسوب می‌شود.

توماس شفر براساس احتمالات و کاندیدا نشدن دوباره "فولکر بوفیر" نخست‌وزیر ایالت هسن در انتخابات 2023 به مقام بوفیر می‌رسید.

فولکر بوفیر نخست وزیر هسن مرگ شفر را ناباوانه و ناراحت‌کننده عنوان کرد و افزود: شفر به دلیل انتشار ویروس کرونا بسیار ناراحت و مضطرب بود.

بوفیر اعلام کرد: بزرگترین نگرانی شفر برآورده کردن انتظارات مردم در دوره شیوع کرونا به ویژه از نظر کمک های مالی بود. او ناامید شده بود و احتمالا به همین دلیل ما را ترک کرد. اینک ما شوکه و ناراحت هستیم.

________________________________________________

بیشتر بخوانید:

راه اندازی نخستین بزرگراه برقی جهان در آلمان

همکاری ایران و آلمان در صنایع داروسازی

اولین خودکشی به دلیل کرونا

_______________________________________________

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه