اعتقاد به صلوات بر اجابت دعا اثر دارد/ اصول دین در ذکر صلوات جای گرفته است


 اعتقاد به صلوات بر اجابت دعا اثر دارد/ اصول دین در ذکر صلوات جای گرفته است

آیت‌الله تحریری با بیان‌اینکه صلوات دعای مستجاب است که در آن اصول دین یعنی توحید، نبوت، امامت، عدل و معاد قرار گرفته است، گفت: اعتقاد عمیق و محکم به صلوات بر استجابت دعای انسان اثر دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدباقر تحریری» شامگاه یک‌شنبه، ۱۰ فروردین به مناسبت ماه شعبان در فضای مجازی به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: در ماه شعبان ذکر صلوات زیاد بگویید، صلوات بر پیامبر(ص) آل او معانی بسیار عمیقی دارد.

تولیت حوزه علمیه مروی ادامه داد: اهل‌بیت(ع) در توصیه‌های خود فرمودند که پیش از تقاضا یا دعا به درگاه الهی ابتدا صلوات گفته، سپس دعا کنید پس از آن نیز دوباره صلوات بدهید این در پذیرش دعای شما اثر دارد.

وی با بیان اینکه صلوات از جمله دعاهای مستجاب نزد خداوند است و خداوند از عدم پذیرش دعا در بین دو دعای مستجاب پرهیز دارد، تاکید کرد: بر همین اساس باید به سفارشات ائمه معصومین(ع) درباره محتوا و جایگاه صلوات توجه خاص داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خداوند فیاض مطلق است، ابراز کرد: خداوند فیوضات فراوانی دارد که برای بنده با ایمان با توجه خاص او به ذات خداوند متعال تجلی و ظهور پیدا می‌کند.

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه صلوات دارای محتوای اصول پنجگانه است، اضافه کرد: توحید، نبوت، امامت، عدل و معاد در صلوات قرار گرفته است بنابراین هرکس صلوات را با اعتقاد به محتوای آن به طور کامل بیان کند به همه اصول دین اعتقاد دارد.

تولیت مدرسه علمیه مروی با اشاره به این فرمایش خداوند در قرآن کریم که مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم، ابراز کرد: اعتقاد عمیق و محکم به صلوات بر استجابت دعای انسان اثر دارد.

وی با اشاره به این آیه قرآن کریم که خداوند و همه فرشتگان و ملائکه بر پیامبراکرم(ص) صلوات می فرستند، تصریح کرد: بر اساس این فرمایش خداوند در قرآن کریم خداوند متعال فیوضات خود را به واسطه پیامبراسلام(ص) بر سایر مخلوقات و بندگان نازل می‌کند.

آیت‌الله تحریری در پایان با بیان اینکه انسان با ذکر صلوات به درگاه الهی اقرار دارد که مبدا همه فیوضات خداوند است که به واسطه پیامبر اسلام(ص) به بروز و ظهور می‌رسد، خاطرنشان کرد: فیوضات الهی به دو شکل تکوینی و تشریعی است، فیوضات نظام هستی فیوضات تکوینی و دین الهی فیض تشریعی هستند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق