استاندار البرز: مردم روز طبیعت از خانه خارج نشوند


استاندار البرز: مردم روز طبیعت از خانه خارج نشوند

کرج - ایرنا - استاندار البرز گفت: از مردم استان انتظار می رود همانطور که تا به‌حال همراهی داشته اند، در روز طبیعت نیز در خانه بمانند تا هرچه زودتر کرونا از بین برود.

عزیز اله شهبازی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از جاده کرج - چالوس با اشاره به روز طبیعت و برگزاری آیین باستانی سیزده‌بدر اظهار داشت: از مردم فهیم البرز درخواست دارم که برای حفظ سلامتی خود و خانواده، در خانه بمانند و از تجمع در نقاط مختلف استان خودداری کنند.

وی ضمن تقدیر از همراهی شهروندان البرزی با طرح جداسازی اجتماعی از مسدود شدن مسیرهای تفرجگاهی استان در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه خبر داد.
استاندار البرز تاکید کرد: به منظور تسریع در توقف شیوع کرونا ویروس و جلوگیری از عوامل تشدید این بیماری خطرناک، تمام پارک ها، مراکز تفریحی، تفرجگاهی و بوستان های البرز در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین تعطیل است.
وی افزود: از تمام هم استانی های عزیز درخواست می شود که با عدم تردد در معابر عمومی و تفرجگاهی، خدمتگزاران خود را در مقابله با کرونا یاری کنند.

استان البرز ۱۷ شهر و ۲۸۸ روستا دارد. این استان دارای حدود ۵۰۰ مکان و اثر تاریخی و طبیعی از جمله تپه تاریخی و ۹ هزار ساله ازبکی ، کاخ تاریخی مروارید و کارونسرای شاه عباسی است که درهای تمام این مکان ها به علت شیوع بیماری کرونا بر روی گردشگران بسته است.

تاکنون تست کرونای یک هزار و ۵۵۸ نفر در استان البرز مثبت شده که ۱۴۹ نفر از این افراد فوت کرده اند ضمن آنکه ۲۹ مرگ مشکوک نیز در این استان ثبت شده است.

اکنون ۴۵۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری هستند.

استان البرز در مسیر مسافران ۱۴ استان کشور قرار دارد.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به ۱۹۹ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

استان البرز دارای حدود سه میلیون نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل