چون مردم 11 چراغ هدایت را شهید کردند، خدا ما را از چراغ دوازدهم محروم کرد


چون مردم 11 چراغ هدایت را شهید کردند، خدا ما را از چراغ دوازدهم محروم کرد

یک استاد حوزه علمیه با تشریح دلیل غیبت امام زمان(عج)، گفت: چون مردم 11 چراغ هدایت را شهید کردند خدا ما را از چراغ دوازدهم محروم کرد اما این غیبت به معنای آن نیست که حضرت حجت(عج) ما را نمی‌بیند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، طرح نوروزی «ربیع‌الانام» با محور آموزش مجازی معارف مهدوی از 18 اسفندماه همزمان با ولادت باسعادت امیرالمومنین امام علی(ع) آغاز شده و تا نیمه شعبان، سالروز ولادت باسعادت امام زمان(عج) ادامه دارد.

از این رو، مباحث آموزشی این طرح که توسط کارشناسان زبده مهدوی همچون حجج اسلام محسن قرائتی، محمود متوسل، محمدرضا نصوری، مسعود عالی، علی سرلک و ... تشریح شده، حضورتان تقدیم می شود. آنچه در ادامه می آید شرح «علت غیبت امام زمان(عج)» است:

حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» درباره «دلیل غیبت امام زمان(عج)» اظهار کرد: گاهی می پرسند چرا امام زمان(عج) غایب هستند، در پاسخ آنها باید گفت: کوچه ای را تصور کنید که در آن چراغ نصب می شود و مردم هر بار آن چراغ را می شکنند تا 11 بار، اینجا حق با شرکت برق است که دیگر برای کوچه چراغ نصب نکند تا مردم متوجه اشتباه شان بشوند.

صاحب تفسیر «نور» ادامه داد: مردم امیرالمومنین(ع) را به عنوان اولین چراغ هدایت شهید کردند، سپس امام حسن(ع) و سیدالشهداء(ع) تا رسید به امام یازدهم(ع)، لذا خدا دیگر لامپ دوازدهم را وصل نکرد تا هر گاه ظرفیت داشتیم و اصطلاحا آدم شدیم، بیاید. لذا امام دوازدهم(عج) در پس پرده غیبت گرفتند.

وی با بیان اینکه غیبت امام زمان(عج) بدان معنا نیست که ایشان ما را نمی بیند، گفت: چنان که در دعای ندبه می خوانیم: اگرچه غایبی اما ما در محضر شما هستیم. این مسئله مصداق قرآنی هم دارد چنان که وقتی برادران حضرت یوسف(ع) وارد دربار شدند، ایشان را نشناختند، در حالی که حضرت یوسف(ع) آنها را شناخت.

حجت الاسلام قرائتی در پایان خاطرنشان کرد: مثل کسانی که در ماشین های ضدگلوله نشسته اند و بیرون را می بینند اما افراد بیرون آنها را نمی بینند. بنابراین چون مردم 11 چراغ هدایت را شهید کردند خدا ما را از چراغ دوازدهم محروم کرد اما این غیبت به معنای آن نیست که حضرت حجت(عج) ما را نمی بیند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا