6هفته قرنطینه در ایتالیا؛ چرا هنوز شیب کرونا صعودی است؟


6هفته قرنطینه در ایتالیا؛ چرا هنوز شیب کرونا صعودی است؟

شفقنا- با اینکه شش هفته از اعمال محدودیت ها و قرنطینه برخی مناطق ایتالیا می گذرد و قربانیان کرونا در این کشور از مرز 10 هزار نفر عبور کرده و همچنان سیر صعودی در مبتلایان به این بیماری دیده می شود و این سوال مطرح است که چه عواملی این سیر صعودی را در ایتالیا رقم زده است. به گزارش […]

6هفته قرنطینه در ایتالیا؛ چرا هنوز شیب کرونا صعودی است؟Italica Grondona

شفقنا- با اینکه شش هفته از اعمال محدودیت ها و قرنطینه برخی مناطق ایتالیا می گذرد و قربانیان کرونا در این کشور از مرز ۱۰ هزار نفر عبور کرده و همچنان سیر صعودی در مبتلایان به این بیماری دیده می شود و این سوال مطرح است که چه عواملی این سیر صعودی را در ایتالیا رقم زده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از سی ان ان، در حال حاضر محدودیت هایی سختگیرانه برای ایتالیایی ها وجود دارد که اکنون در کشنده ترین کانون پاندمیک جهانی ویروس کرونا زندگی می کنند.
اکنون ایتالیا بالاترین میزان مرگ و میر در این سیاره را دارد و براساس آمار دانشگاه جان هاپکینز ایتالیا چین را پشت سر گذاشته است و در واقع ایتالیا پس از ایالات متحده ، دومین موارد ابتلا را دارد و تاکنون بیش از ۱۰۵ هزار نفر در این کشور کرونا گرفته اند.

جمعیت سالمندان

درباره چرایی این آمارها کارشناسان به عوامل متعددی اشاره می کنند که شامل جمعیت قشر سالمند این کشور است. ایتالیا بیشترین تعداد سالمند بعد از ژاپن را داراست. بر این اساس میانگین سنی قربانیان کرونا در ایتالیا ۷۸ سال است.
هر چند که داستان های امید بخش هم وجود دارد و یک مادربزرگ ۱۰۲ ساله بعد از ۲۰ روز بستری در بیمارستان جنوا، بهبود یافت.

تست های محدود و کمبود امکانات محافظتی

دکتر ماسیمو گالی ، رئیس واحد عفونی بیماری بیمارستان سکوک در میلان می گوید: تعداد موارد تایید شده در ایتالیا نماینده کل جمعیت آلوده این کشور نیست و رقم واقعی خیلی بیشتر است.
گالی افزود: در حال حاضر فقط کسانی که در وضعیت حاد هستند، آزمایش می شوند و نه کل جمعیت مشکوک به کرونا و همین باعث می شود جمعیت زیادی ناقل باشند و آمار ابتلا را افزایش دهند.
وی خاطرنشان کرد: در منطقه لومباردی شمالی ، که اکثر موارد را در خود جای داده است ، روزانه حدود ۵،۰۰۰ تست انجام می شد که این تعداد بسیار پایین تر از حد لازم بوده و قطعا هزاران نفر منتظر تشخیص، در خانه ها بوده اند.
به گفته این مسیول بهداشتی ایتالیا یک عامل اساسی دیگر در شیوع سریع تر بیماری این بود که کارکنان بهداشتی تجهیزات محدود محافظی داشته اند.
گالی تاکید کرد: گرچه ما یک سیستم مراقبت های بهداشتی ملی داریم که بسیار خوب کار می کند اما این سیستم در مواجه با کرونا آسیب دیده است.

قرنطینه دموکرات

به گزارش سی ان ان ، حالا که آمارها در ایتالیا همچنان صعودی است برخی کارشناسان می پرسند که آیا محدودیت های اعمال شده در ایتالیا به اندازه کافی در جلوگیری از انتشار ویروس موثر بوده است؟
دکتر جورجیو پالو استاد ویروس شناسی و میکروبیولوژی دانشگاه پادووا ، با اشاره به نقض قرنطینه در برخی موارد از سوی ایتالیایی ها می گوید: اقدامات ایتالیایی قطعا به اندازه اقدامات چینی ها در قرنطینه سخت گیرانه نبوده است.
وی با اشاره به محدودیت های شدید که توسط دولت کمونیستی چین اعمال می شود ، افزود: قطعا آنچه در ایتالیا انجام شده نهایت و بهترین کاری است که می تواند در یک دموکراسی انجام شود.
گفتنی است، با افزایش شمار قربانیان و مبتلایان به نظر نمی رسد که محدودیت های ایتالیا به این زودی ها پایان یابد.

اصل خبر را در سی ان ان ببینید .

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول