کرونا و آسمان پاک قاره اروپا؛ هوای آلوده شانس ابتلا به کرونا را بالا می برد


کرونا و آسمان پاک قاره اروپا؛ هوای آلوده شانس ابتلا به کرونا را بالا می برد

شفقنا- قرنطینه های ناشی از شیوع ویروس کرونا سبب شد تا شهرهای اروپا هوای پاک تری داشته باشند. تصاویر جدید ماهواره ای روز دوشنبه نشان می دهد که آلودگی هوا در مناطق شهری در سراسر اروپا کاهش یافته است. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز براساس این تصاویر ماهواره ای  شهرهایی چون بروکسل ، پاریس ، مادرید […]

کرونا و آسمان پاک قاره اروپا؛ هوای آلوده شانس ابتلا به کرونا را بالا می برد

شفقنا- قرنطینه های ناشی از شیوع ویروس کرونا سبب شد تا شهرهای اروپا هوای پاک تری داشته باشند. تصاویر جدید ماهواره ای روز دوشنبه نشان می دهد که آلودگی هوا در مناطق شهری در سراسر اروپا کاهش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز براساس این تصاویر ماهواره ای شهرهایی چون بروکسل ، پاریس ، مادرید ، میلان و فرانکفورت در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با کاهش میزان آلاینده ها مواجه اند.
بنابراین گزارش، در مادرید ، میانگین سطح دی اکسید نیتروژن در هفته های اخیر به میزان ۵۶ درصد کاهش یافته است. چین هم پس از اعمال قرنطینه شدید افت آلودگی دی اکسید نیتروژن در شهرها را ثبت کرد.
گفتنی است، بر اساس اعلام منابع بهداشتی افرادی که در شهرهای آلوده زندگی می کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا به کوید۱۹ هستند زیرا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض هوای بد باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود و این امر مبارزه با عفونت را سخت تر می کند.
در عین حال در برخی از مناطق لهستان سطح دی اکسید نیتروژن با وجود تعطیلی بسیاری از شهرها نسبتاً بالا باقی مانده است و کشورهایی مانند انگلیس که قرنطینه را دیر تر شروع کرده اند با بازگشت آلودگی هوا در هفته های آینده رویرو هستند.
بر اساس آمار منتشر شده آلودگی هوا هر ساله در اروپا منجر به ۴۰۰ هزار مرگ زودرس می شود.

اصل خبر را در رویترز ببینید .

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در