«چشم‌اندازی از پل» یکی از احساسی‌ترین آثار آرتور میلر


«چشم‌اندازی از پل» یکی از احساسی‌ترین آثار آرتور میلر

آرتور میلر نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس و مقاله‌نویس آمریکایی است که «چشم‌اندازی از پل» یکی از مطرح‌ترین آثار این نمایشنامه‌نویس به حساب می‌آید.

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، «چشم‌اندازی از پل» (1955)، در آمریکا دهه 1950 می‌گذرد و به زندگی مهاجرانی می‌پردازد که در نزدیکی پل برکلین در نیویورک زندگی می‌کنند. این نمایشنامه از سال 1955 تا امروز بارها در جهان به روی صحنه رفته است. اجرای آن در سال‌های 1977و 1998 به کارگردانی مایکل میر، جوایز تونی و درامادسک احیای یک نمایشنامه را برای آن به ارمغان آورد.

«چشم اندازی از روی پل» یکی از احساسی‌ترین کارهای میلر توصیف شده و داستانی ادی کاربون، باربر لنگرگاه بندر بروکلین است که به دختر جوانی به نام کاترین علاقه دارد. وقتی کاترین عاشق مهاجری تازه به شهر رسیده می‌شود، حسادت ادی به خشمی بدل می‌شود که سراسر وجودش را می‌گیرد و خودش، خانواده‌اش و دنیایش را زیرورو می‌کند.

این نمایش اولین بار سال 1955 میلادی روی صحنه رفت و بارها در سراسر دنیا اجرا داشته است و این اواخر سال 2010 هم روی صحنه رفت و اسکارلت جوهانسن و لیو شرایبر در آن نقش‌های اصلی را بازی می‌کردند.

آرتور میلر نمایشنامه‌نویس بزرگ معاصر آمریکایی بود که بیش از شش دهه فعالیت مستمر ادبی و هنری داشت. او با نوشتن «مرگ فروشنده» به شهرت رسید. «همه پسران من»، «ساحره سوزان»، «حادثه در ویشی» و «خاطره دو دوشنبه» و «ارکستر زنان آشویتس» از کارهای مهم او هستند.

منیژه محامدی «چشم اندازی از پل» را به فارسی ترجمه کرده است که به همراه نمایشنامه «گذر از آزمون» در یک جلد کتاب منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی