انجام تست غربالگری کرونا در کشتارگاه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ کهگیلویه و بویراحمد


انجام تست غربالگری کرونا در کشتارگاه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ کهگیلویه و بویراحمد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تست غربالگری کارگران کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور در شهرستان‌های 8 گانه استان با قید فوریت توسط مراکز بهداشتی انجام خواهد شد.

سید حشمت الله صمیمی دوست در نشست اضطراری کمیته اقتصادی ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، افزود: در راستای حفظ سلامت مردم سهمیه آرد نانوایی های متخلف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، قطع می شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ کشتارگاه صنعتی دام و طیور صنعتی و سنتی در استان فعال هستند، اظهار کرد: در صورت مشاهده کوچک‌ترین علائم بیماری در افرادی که در این کشتارگاه ها مشغول به فعالیت اند سریعا فرد مبتلا تحویل مراکز بهداشتی قرار می گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تدوین فرم تعهد نامه برای فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ استان مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی اشاره و خاطرنشان کرد: در صورتی که این فروشگاه ها بندهای ابلاغی براساس پروتکل تدوینی را رعایت نکنند، نسبت به پلمپ این واحدها اقدام خواهد شد.

صمیمی تصریح کرد: با توجه به اینکه قبلا دستگاه‌های نظارتی به تنهایی نسبت به انجام بازرسی‌ها اقدام می کردند اما در شرایط فعلی علاوه بر تخلفات صنفی نظیر گرانفروشی، رعایت مسائل بهداشتی از سوی واحدهای صنفی با توجه به شیوع بیماری کرونا در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بنابراین لازم است بازرسی ها به صورت گروهی شامل(بازرسان صمت، تعزیرات حکومتی، بازرسان مراکز بهداشتی، بازرسان اصناف، اتحادیه‌ های مربوطه، دامپزشکی و یا سایر ادارات با توجه به شرایط خاص) و با محوریت تعزیرات حکومتی بر اساس تصمیمات شورای تامین استان انجام شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اداره کل تعزیرات حکومتی موظف است به صورت روزانه گزارشی از اقدامات انجام شده به حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ارائه دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان