روزها و شب های ماه شعبان از بهترین ایام سال است/با رعایت بهداشت و دعا و توسل کرونا را پشت سر بگذاریم


روزها و شب های ماه شعبان از بهترین ایام سال است/با رعایت بهداشت و دعا و توسل کرونا را پشت سر بگذاریم

استاد درس اخلاق حوزه با بیان این که روزها و شب های ماه شعبان از بهترین ایام سال برای استجابت دعا محسوب می‌شود، گفت: شب نیمه شعبان بعد از شب های قدر با عظمت ترین شب سال محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد همتیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به فرارسیدن ماه منسوب به پیامبر گرامی اسلام(ص) به بیان عظمت و جایگاه شعبان پرداخت و اظهار داشت: در این ماه اعیاد زیادی واقع شده که از جمله آنها ولادت امام حسین(ع)، امام سجاد(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع)، حضرت علی‌اکبر(ع) و امام زمان(عج) است و از این نظر ماه شادی و سرور اهل بیت(ع) است.

استاد درس اخلاق حوزه بیان داشت: شب ها و روزهای این ماه بسیار عظمت دارد تا جایی که شب نیمه شعبان بعد از شب قدر باعظمت ترین شب محسوب می‌شود و احیاء و زیارت امام حسین(ع)، غسل و به ویژه دعای کمیل در آن شب مستحب است که شیخ عباس قمی تأکید کرده است اصل دعای کمیل مخصوص شب نیمه شعبان است.

وی در ادامه با اشاره به پهن بودن سفره رحمت الهی در ماه شعبان خاطرنشان ساخت: خداوند این سفره را پهن کرده و از بندگان خواسته تا به درگاه او روی بیاورند، وقتی خود خدا دعوت کرده بی شک جواب بندگان را هم خواهد داد، بنابراین باید از این فرصت گرانسنگ که معلوم نیست سال آینده داشته باشیم یا خیر خود را محروم نسازیم.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم دعای همگانی برای رفع این بلیه ابراز داشت: ما در این شرایط بیشتر نیاز داریم که به درگاه خدا تضرع کنیم و به ائمه و بزرگانی که در این ماه به دنیا آمده اند متوسل شویم و از آنها بخواهیم تا همه مصائب و مشکلات را برطرف کنند.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: امیدواریم همه مسلمانان و شیعیان در کمال صحت و سلامت این شرایط سخت را پشت سر بگذارند و با رعایت مسائل بهداشتی و دعای دسته جمعی، بتوانیم خود را برای ماه شریف رمضان آماده کنیم.

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور