ممنوعیت ورود به تفرجگاه‌ها و پارک‌های خراسان جنوبی در روز طبیعت


ممنوعیت ورود به تفرجگاه‌ها و پارک‌های خراسان جنوبی در روز طبیعت

میرجعفریان گفت: در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی دستگاه‌های مسئول اقدامات لازم برای ممانعت از مراجعه افراد به تفرجگاه‌ها، پارک‌های کوهستانی، روستاهای هدف گردشگری، عرصه‌های ملی و طبیعی استان را انجام می دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، «کمال الدین میرجعفریان» در جلسه کمیته بهداشت محیط و حمل و نقل ذیل ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بر مسدود سازی تفرجگاه ها، پارک ها و محدودسازی ورود شهروندان به عرصه های ملی، منابع طبیعی و روستاهای هدف گردشگری تاکید کرد.

این جلسه با هدف اعمال محدودیت جهت حضور مردم در تفرجگاهها، عرصه های ملی و طبیعت به ویژه در روز های ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه برگزار شد.

در این جلسه که ریاست آن را معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به عهده داشت، فرمانداران شهرستانها به صورت ویدیو کنفرانس مشارکت داشتند و مدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری، منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست، رئیس پلیس راه استان، نماینده سپاه و جمعی از مدیران دستگاه ها حضور داشتند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در ابتدای جلسه با اشاره به اهداف طرح فاصله گذاری اجتماعی افزود: طرح مذکور با هدف محدودسازی حضور شهروندان در اماکن عمومی، پارکها، تفرجگاهها و همچنین تعطیلی اصناف در حال اجرا است و در این چند روز برنامه های محدودکننده به طور جدی عملیاتی و نتایج مثبتی حاصل شده است.

میرجعفریان با تاکید بر ضرورت ایجاد محدودیت های شدید و ممانعت از حضور مردم در ایام پایانی تعطیلات نوروزی در طبیعت به ویژه دوازدهم و سیزدهم فروردین که روز طبیعت و سیزده بدر است، گفت: در راستای اهداف طرح فاصله گذاری اجتماعی دستگاه های مسئول و مرتبط، از جمله منابع طبیعی و آبخیزداری، میراث فرهنگی و گردشگری، محیط زیست استان با همکاری شهرداران، دهیاران و پایگاه های مقاومت بسیج، سپاه و نیروهای انتظامی اقدامات لازم جهت ممانعت از مراجعه مردم به تفرجگاهها، پارک های کوهستانی، روستاهای هدف گردشگری، عرصه های ملی و طبیعی جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا را به عمل آورند.

پس از ارائه نظرات و پیشنهادات فرمانداران از طریق ویدیو کنفرانس و مدیران دستگاههای حاضر در جلسه، تصمیماتی جهت تصویب در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اتخاذ شد که اطلاع رسانی ممنوعیت حضور مردم استان در پارک ها، دامن طبیعت و تفرجگاهها از طریق صداو سیمای مرکز استان، هم چنین استفاده از ظرفیت دهیاران و پایگاه های مقاومت بسیج در محدودسازی ورود شهروندان به روستاهای هدف گردشگری و کنترل ورودی تفرجگاه ها و پارک ها با محوریت شهرداران و با همکاری سپاه و نیروهای انتظامی از مهم‌ترین تصمیمات این جلسه کمیته بهداشت محیط، حمل و نقل و پایانه ها ذیل ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به ریاست معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری بود.

همچنین در این جلسه بر هماهنگی مدیران کل دستگاههای مسئول مسدود سازی تفرجگاه ها، پارک ها و منابع طبیعی با فرمانداران شهرستان ها تاکید شد.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق