ثبت 871 بار حمله ضد مسلمانان در آلمان


ثبت 871 بار حمله ضد مسلمانان در آلمان

دولت آلمان با اشاره به رشد اسلام هراسی در این کشور اعلام کرد: در طول سال 2019 میلادی 871 بار حمله ضد مسلمانان در این کشور ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، دولت آلمان درباره وضعیت مسلمانان گزارش داد: 871 بار حمله به مسلمانان و موسسه های اسلامی در سال 2019 میلادی ثبت شده است. این مسئله بیانگر رشد اسلام هراسی در این کشور است.

روزنامه آلمانی «نیواوسنابراک» گزارش داد: دولت آلمان در پاسخ به پرسش حزب «چپ» این کشور درباره وضعیت مسلمانان اعلام کرد که موسسه ها و سازمان های متعلق به مسلمان در سال 2019 میلادی 871 بار مورد حمله قرار گرفته اند.

دولت آلمان گزارش داد: این حمله ها به کشته شدن دو نفر مسلمان و زخمی شدن 33 نفر دیگر منجر شده است.

«اولا یلپکه» سخنگوی فراکسیون حزب چپ در مجلس نمایندگان آلمان «بوندس تاگ» درباره پاسخ دولت این کشور نسبت به وضعیت مسلمانان، گفت: انزجارطلبی و نفرت در میان مردم آلمان با حمله و اهانت و تجاوز ضد مسلمانان این کشور منعکس می شود.

وزارت کشور آلمان سال گذشته اعلام کرد که 910 جرم و جنایت ضد مسلمانان در سال 2018 میلادی ثبت شده است.

در سال های اخیر با ظهور احزاب راستگرای افراطی در آلمان، اسلام هراسی نیز رشد یافته است، به طوری که پلیس آلمان در سال 2018 میلادی 54 حمله ضد مسلمانان ثبت کرده است. بیشتر این حمله ها را طرفداران احزاب راستگرای هدایت می کردند.

همچنین بنیاد تحقیقات سیاسی- اقتصادی و اجتماعی در آنکارا در گزارشی اعلام کرد: در سال 2018 میلادی به 40 مسجد در آلمان حمله شده است. همه این حمله ها ضد مسلمانان نژادپرستانه بوده است.

گفتنی است، کشور آلمان 81 میلیون نفر جمعیت دارد که نزدیک به چهار میلیون و 700 هزار نفر از این جمعیت را مسلمانان تشکیل می دهند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در