صهیونیستها بیش از 85 درصد خاک فلسطین را اشغال کرده‌اند


صهیونیستها بیش از 85 درصد خاک فلسطین را اشغال کرده‌اند

رژیم صهیونیستی از سال 1948 تاکنون بیش از 85 درصد از خاک فلسطین تاریخی را به اشغال خود درآورده است.

به گزارش مشرق، سازمان مرکزی آمار فلسطین در گزارشی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد «روز زمین» که مصادف با فردا دوشنبه است آمار و ارقامی شوکه کننده از تجاوزگری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی منتشر کرد.

بر اساس این گزارش شمار شهرک‌های صهیونیست‌نشین تا پایان سال ۲۰۱۸ به۴۴۸ مورد رسیده است.

بیشتر بخوانید:

طرح ابتکاری انصارالله درباره فلسطین

سوءاستفاده رژیم صهیونیستی از کرونا برای الحاق قدس

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، شمار شهرک نشینان در کرانه باختری هم به ۶۷۱ هزار نفر رسیده است که قریب به ۴۷ درصد آنها یعنی بالغ بر ۳۱۱ هزار و ۴۶۲ نفر آنها در استان قدس ساکن هستند.

بر اساس این گزارش در کرانه باختری نسبت جمعیت شهرک نشینان به ازای هر یکصد فلسطینی ۲۳ شهرک نشین است در حالی که در استان قدس به ازای هر یکصد فلسطینی ۷۰ شهرک نشین ساکن است.

بر اساس این گزارش در سال ۲۰۱۹ ساخت و ساز شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری سرعت شدیدی داشته است و رژیم اشغالگر ساخت هشت هزار و ۴۵۷ واحد مسکونی جدید و همچنین ۱۳ کانون صهیونیست نشین را تصویب کرد.

صهیونیستها بیش از 85 درصد خاک فلسطین را اشغال کرده‌اند

بر اساس این گزارش رژیم اشغالگر بیش از ۸۵ درصد از خاک فلسطین تاریخی را به کنترل خود در آورده است در حالی که صهیونیست‌ها در زمان اعلام پایان قیمومیت انگلیس و تشکیل رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ فقط ۱/۶۸۲ کیلومتر یعنی ۶.۲ درصد از خاک فلسطین تاریخی را در سیطره خود داشتند.

بر اساس این گزارش تا پایان سال ۲۰۱۹ شمار فلسطینی‌ها ۱۳ میلیون نفر برآورد شده که قریب به ۵ میلیون نفر آنها در کشور فلسطین و ۱.۵۷۹ میلیون نفر در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ ساکن هستند و شمار فلسطینی‌ها در کشورهای عربی هم قریب به ۶ میلیون نفر است و تعداد فلسطینی‌ها در کشورهای خارجی به ۷۲۷ هزار نفر می‌رسد.

۱۸ درصد از خاک کرانه باختری را رژیم صهیونیستی برای پایگاه‌های نظامی و مواضع آموزش‌های نظامی غصب کرده و بیش از ۱۰ درصد کرانه باختری را برای ساخت دیوار حائل گرفته است.

بر اساس این گزارش رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ قریب به ۵۰ هزار منزل مسکونی را در سرزمین‌های فلسطینی به طور کلی و ۱۰۰ هزار مسکن دیگر را به طور جزئی تخریب کرده است.بیش از ۱۱۰ هزار فلسطینی نیز طی یک دهه گذشته در مناطق مختلف فلسطین اشغالی آواره شدند.

۹۰ هزار فلسطینی قدس شرقی در حال حاضر در ساختمان‌هایی در معرض تخریب زندگی می‌کنند.

۲۴ درصد از مساحت مرزی نوار غزه یعنی ۳۶۵ کیلومتر مربع از آن در اشغال رژیم صهیونیستی است.

تعداد شهدای فلسطینی از سال ۱۹۴۸ در داخل و خارج فلسطینی به یکصد هزار نفر می‌رسد و از زمان انتفاضه الاقصی به ۱۰ هزار ۹۲۶ نفر رسیده است.

سال ۲۰۱۴ خونبار ترین سال برای فلسطینی‌ها بود که در آن سال ۲ هزار و ۲۴۰ نفر شهید شدند که ۲ هزار ۱۸۱ نفر آنها مربوط به اهالی غزه بود که در جریان جنگ علیه نوار غزه به شهادت رسیدند.

در سال ۲۰۱۹ تعداد شهدای فلسطینی به ۱۵۱ نفر رسید که ۲۹ نفر آنها کودک و ۹ نفر زن بودند و تعداد مجروحین فلسطینی در سال ۲۰۱۹ هم به هشت هزار نفر رسید.

تعداد اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر هم تا پایان سال ۲۰۱۹ به ۵ هزار نفر رسید که ۲۰ نفر آنها کودک و ۴۲ نفر زن هستند.

اما شمار بازداشتی‌های فلسطینی در سال ۲۰۱۹ به ۵ هزار و ۵۰۰ نفر رسد که ۸۸۹ نفر آنها کودک و ۱۲۸ نفر زن بودند.

در سال ۲۰۱۹ یک هزار و ۳۵ حکم بازداشت اداری فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی صادر شده که از جمله آن احکام علیه چهار کودک و چهار زن بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش