جلوگیری از ورود 505 دستگاه خودرو به خراسان جنوبی/ پلمب 18 واحد صنفی


جلوگیری از ورود 505 دستگاه خودرو به خراسان جنوبی/ پلمب 18 واحد صنفی

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی 18 واحد صنفی متخلف پلمب شدند، گفت: همچنین از ورود 505 دستگاه خودرو به استان جلوگیری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ناصر خوش خبر» شامگاه (۱۰ فروردین) در برنامه تلوزیونی شکست کرونا از شبکه خاوران با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان اظهار کرد: این طرح با عنوان طرحی ملی و با هدف قطع زنجیره انسانی ابتلاء به کرونا بر اساس تصمیمات کشوری ابلاغ شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۱ شهرستان برای تشدید کنترل‌ها توسط کمیته انتخاب شد، اظهار کرد: از ساعت صفر بامداد جمعه هشتم فروردین ماه، کلیه عوامل کنترلی در محورها مستقر شدند.

خوش خبر با اشاره به اینکه از زمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی خراسان جنوبی از ورود ۵۰۵ دستگاه که از دیگر استان‌ها قصد سفر به خراسان جنوبی داشتند، جلوگیری شده، ادامه داد: ملاک‌های تعیین شده برای تشخیص بومی بودن افراد در طرح پلاک خودروها، بیمه و کارت ملی تعیین شده است.

به گفته وی طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف قطع زنجیره انسانی در ۱۱ محور مواصلاتی خراسان جنوبی کنترل می‌شود و از زمان اجرای طرح، شاهد کاهش ۲۸ درصدی مصرف سوخت بوده ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به رضایت خاطر و اقبال اقشار و لایه های مختلف جامعه استان از اجرای این طرح افزود: مردم استان در مجموع استقبال خوبی از اجرای این طرح داشته اند.

وی با اشاره به دسته بندی واحدهای صنفی گفت: بر اساس این طرح، اصناف به سه دسته تقسیم بندی می شوند که اصناف خدمات رسان مثل نانوایی ها، مراکز بهداشتی و درمانی، مراکز عرضه مواد ضدعفونی، داروخانه ها، میادین تره بار و میوه، عرضه کنندگان مواد پروتئینی،جایگاه های سوخت و لبنیاتی ها باز هستند. و اصناف خدمات رسان دیگر مثل تعمیرکاران و تاسیساتی ها به صورت شیفتی فعالیت می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تعداد ۱۸ واحدصنفی متخلف در استان پلمب شده، تصریح کرد: واحد های صنفی غیر ضروری مانند آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش، پوشاک و موبایل در صورت تخلف اعمال قانون و واحد صنفی آنها پلمب می شود.

خوش خبر تاکید کرد: ۲۵ تیم بازرسی و نظارت بر تعطیلی واحدهای صنفی نظارت دارند و امیدواریم صنوف همراهی لازم را در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه روز طبیعت و سیزده بدر قرار داریم، بیان کرد: همچنان از مردم استان خواستاریم تا عادی شدن شرایط و برای شکستن زنجیره شیوع بیماری کرونا در خانه بمانند و از تردد غیر ضروری در سطح شهر پرهیز کنند.

اجرای طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها از بامداد جمعه هشتم فرودین ماه آغاز شد و با تصویب رئیس جمهوری تا بیستم فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

براساس این طرح که مصوب ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا و همچنین مورد تایید وزارت بهداشت و کارشناسان است، فقط افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است.

توقیف یک ماهه خودروهای افراد متخلف، اخذ جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و پلمب واحدهای صنفی متخلف به مدت یک ماه، جریمه‌های پیش بینی شهد برای ناقضان این طرح است و نهاد قضایی و نیروی انتظامی در برخورد با خاطیان وارد عمل می شوند.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی